کشف نشانه جدیدی از توسعه زوال عقل

© Depositphotos.com / belchonockکشف نشانه جدیدی از توسعه زوال عقل
کشف نشانه جدیدی از توسعه زوال عقل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
دانشمندان نشانه ای را کشف کردند که نشانگر توسعه زوال عقل است

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه آکسفورد رابطه ای بین اختلال شنوایی و ایجاد زوال عقل پیدا کرده اند. نتایج تحقیقات آنها در مجله Alzheimer's & Dementia منتشر شده است.

بیش از 80 هزار نفر بالای 60 سال در این آزمایش شرکت کردند.

طبق یافته‎‌ها، افرادی که در محیط های پر سر و صدا دارای مشکلات شنوایی هستند بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل در سنین پیری هستند.

به گفته توماس لیتلجونز، اپیدمیولوژیست و نویسنده این تحقیق، این کشف به پزشکان، خود بیماران و نزدیکانشان در مورد ظهور بیماری قبل از شروع بیماری هشدار خواهد داد.

در این مطالعه از اطلاعات Biobank بریتانیا، یک پایگاه داده تحقیقاتی که برای ایجاد ارتباط بین ژنتیک، عوامل محیطی و وضعیت سلامتی جمعیت انگلیس ایجاد شده است، استفاده شده است.

دانشمندان خطر ابتلا به زوال عقل را برای گروهی بیش از 82000 زن و مرد 60 ساله و بالاتر بررسی کردند. آنها از نظر توانایی تشخیص قطعات گفتاری در محیط های پر سر و صدا مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که 1285 نفر حدود 11 سال پس از مطالعه به زوال عقل مبتلا شدند. توماس لیتلجونز گفت: " شرکت کنندگان با کم شنوایی تقریباً دو برابر بیشتر از افراد با شنوایی خوب دچار زوال عقل می شوند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала