اسرائیل از یکی از کارمندان وزارت خارجه خود بدلیل احتمال سفر به ایران بازجویی کرد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل از یکی از کارمندان وزارت خارجه خود بدلیل احتمال سفر به ایران بازجویی کرد
اسرائیل از یکی از کارمندان وزارت خارجه خود بدلیل احتمال سفر به ایران بازجویی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
کارمند وزارت امور خارجه اسرائیل به دلیل بازدید غیرقانونی از ایران مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، تایمز اسرائیل نوشت؛ یکی از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل به‌ دلیل سفر غیرقانونی به ایران دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

به گفته این رسانه اسرائیلی، سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) و یگان تحقیقات بین‌المللی این کشور گزارش دادند که بر اساس تحقیقات آنها یک شهروند اسرائیلی که کارمند وزارت خارجه است به‌شکلی غیرقانونی و قبل از ورود به کادر وزارت خارجه اسرائیل به ایران سفر کرده بود.

جاسوس موساد و سیا در ایران اعدام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2020
جاسوس موساد و سیا در ایران اعدام شد

اطلاعات نشان می‌دهند این فرد به ایران سفر کرده و مدتی در این کشور اقامت داشته است.

وکلای فرد بازداش تشده  گفتند که سفر وی به دلایل گردشگری بوده است و وی آن را از دوستان و خانواده خود مخفی نگه نداشته است. در حال حاضر مراجعه شهروندان اسرائیلی به ایران به هر منظور غیرقانونی است.

در جلسه دادگاه این فرد در روز 9 ژوئن، اجازه آزادی مشروط وی را در چارچوب شرایط بسیار سخت‌گیرانه داده شد و پرونده وی برای ارائه کیفرخواست به دادستانی ارجاع داده شد.

وکلای این فرد گفتند: "همانطور که دادگاه حکم داد، هیچ دلیل اثبات واقعی برای جرم تماس با یک عامل خارجی وجود ندارد. هیچ دلیلی برای سرویس های امنیتی وجود ندارد که از ملاقات مظنون با وکلای خود به مدت 10 روز جلوگیری کنند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала