روحانی: ۵۰۰ میلیون دلار به خرید واکسن کرونا اختصاص دادیم

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: ۵۰۰ میلیون دلار به خرید واکسن کرونا اختصاص دادیم
روحانی: ۵۰۰ میلیون دلار به خرید واکسن کرونا اختصاص دادیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام داشت که از ابتدای سال جاری بیش از ۵ میلیارد دلار ارز برای دارو و کالاهای اساسی تامین شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت: در مدت ۴ ماه اول امسال تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار ارز برای دارو و کالاهای اساسی تامین کردیم.

روحانی تصریح کرد: اگر کشور ارز نداشته باشد چطور می تواند نهاده های کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی  را وارد کند و حتی واکسن که ما نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار به واردات و خرید واکسن اختصاص دادیم که این روزها در حال وارد شدن به کشور است و در این هفته یک شرایط مناسبی برای واکسیناسیون در کشور ایجاد می شود در حالی که بیش از ۹ میلیون نفر تاکنون واکسن زده اند.

رئیس جمهور ایران افزود: ما دو قول به مردم دادیم یکی در زمینه کرونا بود که تا حدی مهار کنیم و دیگری در زمینه رفع تحریم بود که در هر دو زمینه ما با قاطعیت می گوییم که دولت به مسئولیت خود عمل کرده است. در زمینه رفع تحریم ها اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود تا قبل از عید تحریم ها را برداشته بودیم و در گزارش وزیر امور خارجه به مجلس نیز کاملا مشخص است که ما به چه توفیقاتی دست پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال ما نشان دادیم که علی رغم تحریم، فشار و جنگ تنها به فکر تامین مواد خوراکی و نیازهای ضروری مردم نیستیم بلکه طرح های بزرگ توسعه ای را دنبال کردیم و به نتیجه رساندیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала