گفت و گوی رئیسی و نخست وزیر واتیکان درباره تعامل ادیان ابراهیمی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
رئیس جمهور آینده ایران در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر واتیکان بیان داشت که دفاع از حقوق انسان ها پایه و اساس سیاست های ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب،‌ ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان، بیان داشت: می توان عید قربان را بعنوان «روز تعامل میان ادیان ابراهیمی» مبنایی برای رایزنی هم اندیشی و گفت و گو میان ادیان تلقی کرد. آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت و دفاع از حقوق انسان ها پایه و اساس سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد، گفت: معتقدم بر اساس آموزه های ادیان ابراهیمی، ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت های ظالم باشند.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت مردم‌سالار دینی از هرگونه تعامل و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی بویژه مسیحیت استقبال می کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها»، «دفاع از مردم یمن» و «مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه» و «صیانت از پیروان دین مسیح در عراق»، ریشه در مبانی دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.

آیا رئیسی می تواند کارهای خارق العاده انجام دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
گزارش و تحلیل
آیا رئیسی می تواند کارهای خارق العاده انجام دهد

رئیسی، تروریسم و تحریم را دو ابزار قدرت های استکباری برای تحمیل سیاست های ظالمانه توصیف کرد و افزود: تروریسم و تحریم به مثابه دو تیغ قیچی در «نقض حقوق بشر» و «محو وجود بشر» عمل می کنند و امروز ما پیروان ادیان ابراهیمی وظیفه داریم برای مقابله با آنها با یکدیگر همکاری کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند بی تردید در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی می کردند، ادامه داد: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند و در این زمینه واتیکان می تواند نقش مهمی ایفا کند.
کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز در تماس تلفنی خود با تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم در دوره مسئولیت شما، شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده تهران و واتیکان باشیم.

نخست وزیر واتیکان تاکید کرد: امروز برای ایجاد صلح و ثبات در جهان وظیفه مهمی بر عهده ما قرار دارد تا با همکاری یکدیگر فضای صلح آمیزی را در جهان شاهد باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала