میلیاردرهای چینی مجبور به خرج دارایی خود شدند

© AP Photo / Kin Cheung چین
 چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
دولت چین، میلیاردرها را مجبور به انجام کارهای خیریه می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، به دلیل افزایش کنترل پکن، میلیاردرهای چینی  مجبور می شوند پول هنگفتی را صرف فعالیت خیریه کنند و حتی از بخشی از دارایی خود صرف‌نظر کنند.

در ماه ژوئیه، لی جون، بنیانگذار و مدیرکل شرکت چینی « شیائومی»، سهامی به میزان 2 میلیارد و 200 میلیون دلار را به دو بنیاد خیریه داد. وان سین، مالک سرویس پیک غذایی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار به صورت اوراق بهادار را به بنیاد خیریه خود منتقل کرد.

پیش بینی میلیاردر افسانه ای آمریکایی از بیماری همه گیر جدید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
پیش بینی میلیاردر افسانه ای آمریکایی از بیماری همه گیر جدید

اقدامات شدید در خصوص ثروتمندان چین به ویژه مالکان شرکت های تکنولوژی و فناوری در ماه نوامبر زمانی آغاز شد که جک ما میلیاردر « آنت گروپ» به دلیل بازرسی های ضد انحصاری مجبور شد از Initial Public Offering خودداری ورزد.

پیشتر، وانگ زینگ، رئیس و بنیانگذار ابرشرکت اینترنتی با (رویکرد مواد غذایی)، حدود ۲.۷ میلیارد دلار از سهام شرکت را به خیریه شخصی خود اختصاص داد تا به همراه هدایای بزرگ دیگر در امور تحقیقات و آموزش علمی استفاده شود.

کالین هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل ابر شرکت تجارت الکترونیکی با (رویکرد کشاورزی) پیندودو، نیز پس از استعفا حدود ۱.۸۵ میلیارد دلار به یک صندوق آموزشی هدیه داد. در اوایل سال جاری نیز دو امپراتور در حوزه لوازم خانگی و املاک و مستغلات نیز تقریباً ۹۷۵ و ۳۷۰ میلیون دلار برای کاهش فقر و برنامه‌های مراقبت پزشکی و فرهنگی هدیه کردند.

میلیاردر ژانگ ییمینگ، بنیانگذار تیک تاک حدود ۷۷ میلیون دلار برای هزینه در امور تحصیلی به شهر زادگاهش در استان فوجیان اهدا کرد. گوا جینگ، غواص سابق المپیک نیز 1۰ میلیون دلار به شهر ووهان کمک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала