وال استریت ژونال: کاخ سفید اعمال تحریم های شدید نفتی علیه ایران را بررسی می کند

© Fotolia / marrakeshhوال استریت ژونال: کاخ سفید اعمال تحریم های شدید نفتی علیه ایران را بررسی می کند
وال استریت ژونال: کاخ سفید اعمال تحریم های شدید نفتی علیه ایران را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که کاخ سفید اعمال تحریم های شدیدتر در خصوص فروش نفت ایران به چین را بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: این اقدام از طرف آمریکا در جهت ترغیب تهران برای انعقاد توافق هسته‌ای و افزایش هزینه‌های ترک مذاکرات متوقف شده وین است.

منابع آگاه به این روزنامه اطلاع دادند: یکی از برنامه‌هایی که پیش‌نویس آن در حال تهیه شدن است، این است که فروش نفت ایران به چین –که بزرگترین مشتری نفت ایران به شمار می‌رود- از طریق اعمال تحریم‌های جدیدی علیه خطوط کشتیرانی که به صادرات نفت ایران به چین کمک می‌کنند، متوقف گردد. 

وال استریت ژورنال به نام این افراد اشاره نکرد و به نقل از آنها نوشت: گام‌های تحریمی جدید در صورتی اتخاذ خواهند شد که مذاکرات احیای برجام شکست بخورد. این منابع گفتگو با وال‌استریت ژورنال خاطر نشان کردند: برنامه جدید شامل اجرای سرسختانه تحریم‌های کنونی و یا اتخاذ تحریم‌های جدید و اقدامات قانونی است که هرگونه ارتباط با صنعت نفت و کشتیرانی ایران را ممنوع می‌کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، منابع آگاه توضیح دادند که خطر واکنش شدید ایران به تحریم‌های آمریکا در جهت سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود نیز وجود دارد و به همین دلیل هنوز هیچ تصمیمی در خصوص تشدید فشار بر ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی گرفته نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала