الکاظمی: مذاکرات ایران و آمریکا تأثیراتی بر منطقه خواهد داشت

مصطفی الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که کشورش هرگز صحنه رویارویی میان آمریکا و ایران نباشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه در گفت و گویی با این شبکه العربیه با ابراز امیدواری از اینکه کشورش صحنه درگیری میان آمریکا و ایران نباشد، گفت که «مذاکرات میان آمریکا و ایران تأثیراتی بر منطقه خواهد داشت.

نماینده آمریکا: حملات ما در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
نماینده آمریکا: حملات ما در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد

وی با اشاره به اینکه با طرف ایرانی صحبت خواهد کرد، دلیل این کار را نیاز عراق به ثبات و برقراری آرامش دانست و گفت که به زودی پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید ایران به این کشور سفر خواهد کرد.

نخست وزیر عراق همچنین روابط بغداد-ریاض را بسیار خوب توصیف و تأکید کرد که اجازه نمی‌دهد عراق مکانی برای تهدید همسایگانش باشد و حمایت از مرزها را از اولویت‌های کشورش خواند.

وی اظهار داشت که سفرش به آمریکا برای تنظیم روابط و خروج نیروهای رزمی خارجی انجام می‌شود.

گفتنی است، کاخ سفید پیش تر اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا چهارم مرداد (۲۶ ژوئیه) میزبان نخست وزیر عراق خواهد بود. بنا به گفته الکاظمی، هدف وی از سفرش به ایالات متحده و دیدارش با رئیس جمهور این کشور تنظیم روابط و خروج نیروهای رزمی خارجی است.

نخست وزیر عراق گروه‌های غیر قانونی را مسئول حمله به اماکن و مقرهای دیپلماتیک در کشورش خواند و اظهار داشت: این گروه‌ها می‌خواهند عراق را به میدان درگیری تبدیل کنند؛ اما دولت گام‌های جدی برای حمایت از اماکن دیپلماتیک برداشته است و از حاکمیت خود دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала