افشای گزارش وخیم در برنامه موشک‌ های مافوق صوت آمریکا

© Photo / Northrop Grummanافشای گزارش وخیم در برنامه موشک‌ های مافوق صوت آمریکا
افشای گزارش وخیم در برنامه موشک‌ های مافوق صوت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
گزارش منتشر شده از دفتر خدمات تحقیقات کنگره آمریکا، مشکل حاد در برنامه موشک‌ های مافوق صوت این کشور را فاش ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعاتی که در رابطه با توسعه سلاح‌ های مافوق صوت آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که آمریکا چندین سال از چین و روسیه که مجموع موشک‌ های مافوق صوت را بین سال‌ های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ ارائه کردند، عقب است.

معرفی دو موشک مافوق صوت برای انهدام جنگنده سوخو57 و اف 35A - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
معرفی دو موشک مافوق صوت برای انهدام جنگنده سوخو57 و اف 35A

سلاح‌ های مافوق صوت به عنوان سلاح‌ هایی با برنامه‌ های تاکتیکی و استراتژیک ویژه در نظر گرفته می‌ شوند؛ سلاح‌ های اساسی که قادر به هدف گرفتن سریع دشمنان برای کاهش فعال سازی هشدار زودهنگام در ضربه اول یا پاسخ بهتر در اولین ضربه غافلگیرکننده به دشمن هستند.

طبق گزارش مجله میلیتری واچ، در گزارش دفتر خدمات تحقیقات کنگره آمده است: صاحبان قدرت در آمریکا باید درباره روند پیشرفت توانمندی‌ های چین و روسیه در زمینه تولید سلاح‌ های مافوق صوت نگران باشند و همچنین در این گزارش به توانمندی‌ ها و امکانات پنتاگون اشاره شده که با مشکلات جدی برای پیاده سازی چنین صنعتی رو به‌ رو هستند.

این گزارش تاکید می‌کند، روسیه و چین عملا موشک‌ های استراتژیک و عملیاتی مافوق صوت را دارند که احتمال می‌ رود کلاهک‌ های هسته‌ ای هم روی آنها سوار شده باشند. در حالیکه برنامه‌ های سلاح‌ های مافوق صوت آمریکا برای استفاده با کلاهک‌ های هسته‌ ای طراحی نشده‌ و حتی نزدیک به حالت عملیاتی شدن هم نشده‌ اند.

این گزارش به بودجه نظامی آمریکا اشاره دارد، که حدود ۳.۲ میلیارد دلار شامل هزینه‌ های تحقیقات تنها مربوط به سلاح‌ های مافوق صوت است و این رقمی بسیار زیاد از کل هزینه‌ های دفاعی اکثر کشورهاست.

طبق این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکنون راه اندازی هیچ برنامه‌ سلاح‌ های مافوق صورت را ثبت نکرده و تصمیمی برای دستیابی به چنین سلاح‌ هایی هم نگرفته است و به جای آن پنتاگون ادامه تدوین و ارزیابی نمونه‌ های اولیه را انتخاب کرده است.

به دلیل نبود ماموریت مشخص برای برنامه‌ های سلاح‌ های مافوق صوت پنتاگون ابراز تاسف کرده زیرا باعث دوچندان شدن تاثیرات منفی در روند توسعه چنین سلاح‌ هایی شده است.

گزارش خدمت تحقیقات کنگره به اظهارات مایکل گریفین نماینده سابق وزارت دفاع آمریکا، در امور تحقیقات و مهندسی استناد کرده که قانونگذاران آمریکایی را از واقعیت طرح‌ های سلاح‌ های مافوق صوت مطلع کرده و هشدار داده بود، آمریکا تاکنون سیستم‌ هایی که قادر به مقابله با چین و روسیه باشند و همچنین سامانه‌ های دفاعی در برابر سامانه‌ های روسیه و چین را در اختیار ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала