واکنش ها به ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد

© AP Photo / K.M. Chaudary پاکستان
 پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه افغانستان روز 17 ژوئیه (شنبه) منصوراحمدخان را در رابطه به ربوده شدن سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان روز 17 ژوئیه (شنبه) اعلام کرد که منصوراحمدخان را در رابطه به ربوده شدن سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد احضار  و اعتراض شدید این وزارت را به وی اعلام کرده است.

وزارت خارجه افغانستان از سفیر پاکستان خواست که این اعتراض وزارت خارجه افغانستان را به اسلام آباد ابلاغ کند و پاکستان هرچه سریعتر در شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد اقدام کند و مطابق میثاق های بین المللی امنیت و مصئونیت کامل دیپلمات های افغان را تأمین کند.

​شایان ذکر است که سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد روز 16 ژوئیه (جمعه) در مسیر بازگشت به منزل (بعد از خرید) توسط افراد ناشناس ربوده و پس از شکنجه شدید در جاده رها شده بود.

​در چند ماه گذشته روابط کابل و اسلام آباد بشدت پر تنش شده است، امر الله صالح معاون رییس جمهوری افغانستان نیروی هوایی ارتش پاکستان را متهم کرد که به سربازان افغانی در گذرگاه اسپین بولدک حمله کرده است و به اسلام آباد هشدار داد.

​‌روز 16 ژوئیه، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در نشست ازبکستان اعلام کرد که گروههایی در پاکستان ویرانی افغانستان را جشن می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала