از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان در قطر

اشتراک
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از ازسرگیری مذاکرات بین این گروه و دولت افغانستان در دوحه پایتخت قطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که دور جدید مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در دوحه آغاز شده است.

Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
رایزنی بورل و غنی درباره تحولات افغانستان و ثبات منطقه‌

مذاکرات گروه طالبان با هیئت اعزامی دولت افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله٬ رئیس شورای عالی مصالحه ملی در  دوحه پایتخت قطر آغاز شده است.

دیروز یک هیئت بلند پایه دولتی از جمله کریم خلیل٬ معاون دوم ریاست جمهوری پیشین افغانستان٬ عطا محمد نور والی پیشین ولایت بلخ و برخی رهبران سیاسی جهت انجام مذاکرات جدی با گروه طالبان عازم قطر شدند.

تاکنون دستور کار این گفت‌وگوها مشخص نشده است اما انتظار می‌رود طرفین پیرامون ایجاد آتش‌بس٬ تشکیل دولت انتقالی و آزادی زندانیان گروه طالبان مذاکره کنند.

هیئت‌های مذاکره کننده دولت و گروه طالبان طی ماه‌های گذشته نشست های متعددی در دوحه قطر برگزار کرده و بحث های خود را درباره چگونگی صلح ادامه داده اند.

مذاکرات بین افغانستانی صلح در شهریور ماه سال گذشته آغاز شد، اما این مذاکرات تاکنون پیشرفتی قابل ملاحظه نداشته و جنگ و درگیری هنوزهم حرف نخست را در افغانستان می زند.

تقریبا از یک ماه گذشته افغانستان صحنه درگیری نظامی میان نیروهای وابسته به طالبان با نیروهای دولت مرکزی افغانستان است و گزارش ها از صحنه تحولات در این کشور خبر از تصرف چند ایالت و منطقه به خصوص در بخش های قندوز و استان فاریاب از سوی نیرو های وابسته به طالبان دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала