واکنش کاربران ایرانی به اعتراضات شبانه مردم خوزستان به بی آبی + ویدئو

© Photo / Morteza Jaberian واکنش کاربران ایرانی به اعتراضات شبانه مردم خوزستان به بی آبی + ویدئو
 واکنش کاربران ایرانی به اعتراضات شبانه مردم خوزستان به بی آبی + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی با صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، شده و بی آبی استان خوزستان شده واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی، عکس و فیلم تظاهرات مردم در اهواز و شهرهای دیگر استان خوزستان منتشر شده است. استان خوزستان در روزهای اخیر با همزمانی افزایش گرما و قطعی برق و آب شرب و کشاورزی مردم شرایط بسیار طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارد که باعث تجمع اعتراضی بسیاری از مردم عادی و فعالان زیست‌محیطی در مراکز دولتی شده است. در این روزها، صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

در این راستا، کاربران شبکه های اجتماعی به موضوع اعتراضات مردم اهواز و خوزستان در طی بی آبی و رسیدگی به مشکلات آنها در شبکه های اجتماعی مطالبی را منتشر نموده اند.

کاربری با اعتراض به این که استان خوزستان بسیار ثروتمند است و 80 درصد از نفت کشور را تامین می کند، چطور باید از بی آبی محروم باشد: "این استان بیش از 80 درصد نفت کشورش را در میان 17 کشور بزرگ جهان تولید می کند، اما اب ندارد.. ببیاید در خصوص خوزستان صحبت کنیم."

کاربر دیگری تصاویری از حضور مردم سوسنگرد در اعتراض به بی آبی در خیابان ها منتشر نموده است.

از سوی دیگر ویدئویی منتشر شده است که در آن مادر خوزستانی می گوید که "بچه‌هایم دو روزه آب نخورده‌اند، تو را بخدا فراموشم نکنید…"

همچنین در واکنش به این اعتراضات، امروز با دستور غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه ایران یک هیات ارشد قضایی و اجرایی برای حل مشکلات مردم عازم خوزستان شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала