مصرف برق ایران کاهش یافت

© Fotolia / peerawat444 برق در ایران
 برق در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
سخنگوی صنعت برق: میزان مصرف برق ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران روز 15 ژوئیه ( پنجشنبه) اظهار داشت که این میزان کاهش مصرف در نتیجه همکاری خوب مشترکان بخش خانگی با صنعت برق محقق شده است.

وی ادامه داد: « همچنین مصوبه هیات دولت مبنی بر تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور این میزان کاهش را رقم زد.  بر همین اساس و با توجه به این کاهش نسبت به رفع محدودیت در یک نوبت کاری شیفت شب صنایع بزرگ اقدام شد.

چین قصد دارد نیروگاه عظیمی در مدار زمین بسازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
چین قصد دارد نیروگاه عظیمی در مدار زمین بسازد

با هماهنگی دیسپاجینگ ملی نسبت به رفع محدودیت یک نوبته برای صنایع فولاد و سیمان اقدام لازم صورت گرفته است. با استمرار کاهش مصرف در بخش خانگی و سایر بخش ها بتوان به تدریج نسبت به رفع محدودیت ایجاد شده برای صنایع سیمان و فولاد اقدام کرد.

مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که خاموش کردن حتی یک لامپ منجر به صرفه جویی هزار مگاواتی در شبکه برق خواهد شد. اکنون شرایط شبکه در پایداری قرار داشته و تنها یک حادثه درسیستان و بلوچستان بوقوع پیوست.

براثر وزش طوفان در این استان دو دکل ۲۲۰ کیلوولت سقوط کردکه بلافاصله برای جایگزینی اقدام شد و اکنون در این منطقه نیز خاموشی نداریم. میزان آنها از ۲۰۰ هزار گذشته و اینها برقی که مصرف می کردند معادل یک نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی بود.

اکنون این میزان کشف شده منجربه کاهش بار شبکه به میزان ۷۵۰ مگاوات شده که این میزان به سایر بخش ها اختصاص داده خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала