رایزنی نماینده ویژه وزیر خارجه ایران با حامد کرزای درباره آخرین تحولات افغانستان

© Photo / IRNAمحمدابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان
محمدابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان در تماس تلفنی با حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان آخرین تحولات امنیتی در این کشور و روند اوضاع در افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، طرفین در این مکالمه تلفنی جدیدترین وضعیت مذاکرات و گفتگوهای صلح بین طرف‌های درگیر در افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

ادعای طالبان: یک نقطه مهم در مرز افغانستان با پاکستان را تصرف کردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
ادعای طالبان: یک نقطه مهم در مرز افغانستان با پاکستان را تصرف کردیم

نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران  در امور افغانستان، همچنین بر لزوم حل و فصل بحران جاری در افغانستان از راه های مسالمت آمیز و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور تاکید کرد.

در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش بنیاد گرای طالبان جریان دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و به شهرهای بزرگ حمله کرده اند. بی ثباتی در شرایط وعده های ایالات متحده برای خروج همه نیروهای خود از افغانستان تا قبل از 11 سپتامبر در حال افزایش است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایالات متحده آمریکا که نیروهای خود را از افغانستان بیرون می کشد، به این ترتیب در واقع شکست خود را در این کشور خاورمیانه پذیرفته است.

یادآور می شود در سال 2020 مقامات واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح در بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این توافقنامه  خروج نیروهای خارجی و آغاز گفتگوی بین الافغانی پس از تبادل زندانیان و اسرا را پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала