قربانیان صاعقه در هند به 60 نفر رسید

© AFP 2023 / Nicolas Tucatرعد و برق
رعد و برق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
در شمال هند، به دلیل برخورد صاعقه دست‌کم 60 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « NDTV»، در روزهای تعطیل باران های موسمی بر سر ایالت «اوتارپرادش» جاری شد و برخورد صاعقه باعث کشته شدن 41 نفر شد.  این حادثه در مناطق روستایی رخ داد و اکثر قربانیان زنان و کودکان بودند.

در راجستان صاعقه با برج دژ «آمیر» در نزدیکی جیپور برخورد کرد و در یک آن، 11 گردشگر را به کام مرگ کشاند که در حال سلفی گرفتن بودند.

موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد

طی یک شبانه روز گذشته، دست کم 60 تن در دو ایالت «راجستان» و «اوتار پرادش» هند از اثر برخورد رعد و برق جان خود را از دست دادند. 9 نفر دیگر در مناطق گونان این ایالت بر اثر برخورد صاعقه کشته شدند.

در نتیجه بارش شدید باران در یک روستا، منزل مسکونی یک خانوا ده دچار ریزش شد که در نتیجه آن سه نفر به شمول یک کودک هشت ساله جانشان را از دست داد. با شروع فصل باران‌های موسمی که از ماه جون آغاز و تا ماه سپتامبر به طول می‌انجامد در کشور هند، مرگ و میر ناشی از رعد و برق افزایش می‌یابد.

اداره هواشناسی هند اعلام کرد: «از سال 1960 مرگ و میر ناشی از رعد و برق در این کشور دو برابر شده که یکی از دلایل آن بحران آب و هوایی است. در سال 2018 در ایالت «آندرا پرادش» در جنوب هند، اداره هواشناسی، تنها در مدت 13 ساعت، 36 هزار و 749 رعد و برق را ثبت کرد.

گفتنی است از سال ۲۰۰۴ به طور متوسط ۲۰۰۰ نفر در هند بر اثر وقوع صاعقه جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала