عوارض خطرناک واکسن «جانسون اند جانسون» فاش شد

© REUTERS / Dado Ruvic "واکسن "جانسون اند جانسون
 واکسن جانسون اند جانسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
سازمان غذا و داروی آمریکا درباره عوارض واکسن جانسون هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره سازمان غذا و دارو آمریکا، FDA، بعد از گذشت ماه‌ها از تزریق گسترده واکسن‌های کرونا، اکنون واکسن جانسون و جانسون یک عارضه جدید و نادر نشان داده است.

در گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، FDA، با هشدار درباره واکسن جانسون و جانسون آمده است: «این واکسن می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به یک بیماری عصبی نادر شود. اگرچه احتمال ابتلا به این بیماری بسیار کم است اما این اختلال عصبی در برخی از افراد که واکسن J&J را دریافت کرده‌اند مشاهده شده است.

مقامات فدرال حدود ۱۰۰ مورد مشکوک به این بیماری را در میان دریافت‌کنندگان واکسن J&J و بر اساس گزارش‌های اولیه ارائه شده توسط بیماران و کارکنان درمان شناسایی کرده‌اند.

احتمال شکسته شدن رکورد دمای کره زمین در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
احتمال شکسته شدن رکورد دمای کره زمین در آمریکا

طبق اعلام CDC، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۱۲.۸ میلیون نفر در این کشور واکسن J&J دریافت کرده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که علائم این سندروم طی ۴۲ روز پس از واکسیناسیون ایجاد شده است.

مقامات FDA ضمن تایید این اطلاعات گفتند اگرچه شواهد موجود ارتباط بین این واکسن و افزایش خطر GBS را نشان می‌دهد، اماشواهدی فعلی برای ایجاد رابطه علی کافی نیست و این سازمان مزایای شناخته شده و بالقوه آن را به وضوح از خطرات شناخته شده و بالقوه بیشتر می‌داند.

از دیگر سو هیچ ارتباطی بین این بیماری و واکسن‌های تولید شده توسط فایزر و یا مدرنا دیده نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز تاکید کرد خطر وقوع عوارض جانبی شدید پس از واکسیناسیون نادر است».

جانسون و جانسون در عرضه واکسن خود با مشکلات زیادی روبرو شده‌ از جمله تأخیر در تولید، دوزهای خراب و ظهور لخته‌های خون به عنوان یک عارضه جانبی. شایان ذکر است که حدود ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر هر ساله در ایالات متحده به این سندرم، موسوم به گی‌ین (گلین) باره، مبتلا می‌شوند که CDC علت آن را عفونت دستگاه تنفسی یا دستگاه گوارش می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала