گزارش و تحلیل

رمز ارز بهترین راهکار ایران برای تجارت در تحریم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر رمز ارز بهترین راهکار ایران برای تجارت در تحریم
رمز ارز بهترین راهکار ایران برای تجارت در تحریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
جهان در حال تغییر است و قطعاً بزرگترین تغییرات در زمینه‌ های پولی و مالی انجام می شود، دیگر بانک ها مانند بانک های قدیمی نیستند و به تبع آن صرافی‌ ها نیز به مرور تغییر کاربری خواهند داد.

هر چه زمان می گذرد حضور انسان در فعالیتهای مالی کمرنگ‌ تر می‌شود و می‌توان گفت به مرور حتی حضور پول کاغذی نیز از بین خواهد رفت.

یکی از انواع صرافی های جدید که مدتهاست بدون مراجعه حضوری و یا لمس پول کاغذی می توان در آن معامله انجام داد صرافی ارز دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنجExchange   بستری است که در آن اشخاص می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند.

این صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که روی تلفن همراه نصب می‌شود.

شما با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید یا ارز دیجیتال خود را در قبال پول ملی (مانند ریال) یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید.

خانم دکتر مهسا اکبری مدیر داخلی و مدیر بازاریابی صرافی ارز مدرن پیرامون فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

صرافی ارز دیجیتال در ایران مانند بسیاری از کشور ها در دنیا هنوز قانونی معتبر ندارد بنابراین می‌توان گفت زیرپوستی فعالیت می‌کند، کما اینکه بار ها مجلس شورای اسلامی در صدد ممنوع کردن فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در جمهوری اسلامی ایران بر آمد اما به دلیل کارایی بالا و جمع آوری نامه توسط انجمن بلاکچین این اقدام ناتمام ماند.

به هرشکل صرافی ارزهای دیجیتال صنعتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت به خصوص پس از شهریور ۱۳۸۹ که بازار بورس ضررده شد، حجم بسیار زیادی از ایرانیان وارد صرافی های ارز دیجیتال و خرید رمز ارز ها شدند، قطعاً این که هموطنان ما بتوانند از صرافی‌ های ایرانی خرید انجام دهند بهتر از این است که از صرافی های خارجی رمز ارز خریداری کنند.

واکنش توانیر به ادعای دیوان محاسبات ایران درباره مصرف نجومی برق در مزرعه رمز ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
واکنش توانیر به ادعای دیوان محاسبات ایران درباره مصرف نجومی برق در مزرعه رمز ارز

وی تاکید کرد:

در ایران کماکان فعالیت صرافی های ارز دیجیتال زیر پوستی است و هنوز مجلس شورای اسلامی قوانینی را برای نحوه فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در ایران تصویب نکرده.

خانم دکتر مهسا اکبری بالاترین محبوبیت خرید رمز ارز میان ایرانیان را متعلق به بیت کوین دانست و بیان کرد:

 در یک برهه زمانی محبوبیت اتریوم بالا بود، کاردانو و ترون نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند.

جدا از ۱۰ رمز ارزی که ۱۰ رتبه اول لیست رمز ارز ها را به خود اختصاص داده‌ اند مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و یا دات، ارزهای ارزانی نیز وجود دارند که قیمت زیر یک دلار دارند و ایرانیان به خرید و فروش آن اشتیاق بالایی نشان می‌دهند، معروف ترین این نوع رمز ارز ها را می توان دوج کوین دانست و جدیدا نیز ارزی به نام شیبا طرفداران خاص خود را پیدا کرده این موضوع به ویژه در افرادی که سودای یک شبه پولدار شدن را دارند رونق بالایی دارد اما قطعاً می توان گفت عمده خرید های ایرانیان روی ده رمز ارز اول لیست صورت می گیرد.

مدیر داخلی و مدیر بازاریابی صرافی ارز مدرن در ایران تاثیر قطعی برق در فعالیت صرافی های رمز ارز را تنها محدود به انرژی منفی و تاثیر منفی فعالیت بازار دانسته و عنوان کرد:

فعالیت صرافی های ارز دیجیتال ارتباط چندانی با برق و قطعی آن ندارد این صرافی ها پلتفرم ها یا اکسچنج هایی هستند که به خرید و فروش، مبادله و تریدینگ رمز ارز می پردازند که می‌تواند به صورت کاربر با کاربر یا به صورت کاربر با صرافی باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری ایران: استخراج رمزارز ممنوع و خلاف است   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
رییس دفتر رییس جمهوری ایران: استخراج رمزارز ممنوع و خلاف است

وی در ادامه یکی از راهکارهای مناسب برای تجارت ساده ایران با تمام کشورهای جهان را رمز ارزها دانست و تاکید کرد:

جمهوری اسلامی ایران به دلیل مشکلاتی که در بحث تحریم دارد برای بحث صادرات، واردات و نقل و انتقالات بانکی باید حتماً از ارزهای دیجیتال استفاده کند که بسیار سریع تر و راحت تر می تواند فعالیت کند.

 ایران در صورت مدیریت قوی به دلیل اینکه کشوری دارای منابع طبیعی غنی است می تواند به عنوان یک مزرعه بسیار مناسب برای انبوه رمز ارز ها به حساب بیاید البته به شرطی که برق مدیریت شود.

رمز ارز هایی که استخراج می‌شود می‌تواند برای آبادانی کشور، تثبیت نرخ دلار و رفع مشکلات جامعه استفاده شود.

در برخی کشور ها مانند چین برای فعالیت ماینر ها قوانین سختگیرانه ای وضع می‌کنند چرا که یوان دیجیتال خود را دارند و ترجیح آنها بر این است که به جای بیت کوین مردم از این ارز دیجیتال خرید کنند، اگر ایران بتواند رمز ارزها را در کنار سیستم خود استفاده کند دیگر محدودیت نقل و انتقالات مالی را ندارد و می تواند با تمام دنیا تجارت داشته باشد بسیاری از کشورهای دنیا اکنون به سمت بیت کوین روی آورده اند برای مثال سالوادور بیت کوین با پول رسمی خود اعلام کرده و پاراگوئه، کشورهای آمریکای مرکزی و کشورهای آمریکای جنوبی تمایل بالایی را به استفاده از بیت کوین نشان می‌دهند

بنابراین دنیا به سمت دیجیتال شدن پیش می رود.

مدیر داخلی و مدیر بازاریابی صرافی ارز مدرن قوانینی که بتواند به شفافیت بازار رمز ارزها کمک کند را بسیار مفید توصیف کرد و اظهار داشت:

 صرافی بایننس که امسال در سال ۲۰۲۱ بالاترین میزان تراکنش ها را دارد با توجه به محدودیت هایی که در دنیا از سوی چین و انگلیس دارد، خود خواستار شفافیت و قانونگذاری است، اما به هر شکل نیاز است در این حیطه فعالیت شود.

 نام این بازار کریپتو کارنسی یا رمز ارز است و هدف از ابداع ایده این بود که بدون هیچ واسطه‌ ای در کسری از ثانیه از یک کیف پول به کیف پولی دیگر بتوان انتقال صورت داد و ماهیت این رمز ارزها حذف واسطه ها و افزایش سرعت است برخی رمز رزها مانند مونرو قابلیت پیدا کردن خریدار و فروشنده را ندارد اما اگر در راستای بهتر شدن راهکار های ارز دیجیتال و صرافی ها بتوان قوانینی را تصویب کرد قطعاً به بهبود و سلامت سازی سیستم کمک می کند.

وی در پایان افزود:

جمهوری اسلامی ایران تاکنون اخبار ضد و نقیضی داده اما بیشتر اخبار موجود در ایران مبنی بر ممنوعیت فعالیت رمز ارز ها است اما در عمل و واقعیت می دانیم که این موضوع امکان‌ پذیر نیست، به همین علت افرادی که می‌خواستند فعالیت رمز ارزها را ممنوع کنند مشاهده کردند که در عمل ممکن نیست و فعلاً لایحه آن به مجلس نرفته اما وقت آن رسیده که ایران هم با توجه به مشکلات تحریم و مشکلات اقتصادی با نظارت و قانونگذاری فعالیت رمز ارزها را آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала