ساخت واکسن جدید ویروس کرونا در صد روز

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLساخت واکسن جدید ویروس کرونا در صد روز
ساخت واکسن جدید ویروس کرونا در صد روز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
شرکت دارو سازی "بیو ان تک" اعلام کرد که برای ساخت واکسن جدید علیه ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اوگور شاهین مدیرعامل و بنیانگذار شرکت داروسازی BioNTech و اوزلَم تورجی، پزشک ایمنی‌شناسی آلمانی ترک‌تبار، که پیش ازاین در همکاری با «فایزر» واکسن کرونا را تولید کرده بودند در گفتگو با روزنامه فرانسوی ECO اعلام کردند که متخصصان این شرکت آماده تولید واکسن علیه گونه های جدید ویروس کرونا طی صد روز می‌باشند.

کشف روش موثر جدید برای مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
کشف روش موثر جدید برای مبارزه با ویروس کرونا

به گفته شاهین، این شرکت تمام فناوری هایی را در اختیار دارد که پیش از این اثربخشی خود را ثابت کرده و به متخصصان این امکان را فراهم می‌سازد که در صورت نیاز واکسن جدیدی را در مدت 100 روز تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد که پیش از اینکه دارو برای استفاده در دسترس قرار گیرد، باید توسط مقامات نظارتی و نهادهای دولتی مربوطه مورد آزمایش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی "بیوان تک" در پاسخ به این سوال که آیا واکسن BioNTech موجود در برابر تمام گونه های ویروس کرونا موثر است یا خیر،  خاطرنشان کرد که باید با استفاده از فناوری پیام رسان RNA این شرایط را با شرایط جدید سازگار کنند. به گفته او این فناوری قبلاً به طور مكرر در جریان تحقیقات سرطان شناسی آزمایش شده است.

شاهین گفت که این شرکت اکنون در حال بررسی سرم خون افراد واکسینه شده است تا مشخص کند آیا واکسنی که قبلاً توسط وی ایجاد شده است قادر به محافظت در برابر ویروس کرونا است.

اوگور شاهین افزود: واکسن در برابر 30 گونه جدید از جمله گونه جهش‌یافته در بریتانیا آزمایش شده است و بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که در برابر اکثر آن‌ها اثربخشی خوبی دارد. به گفته وی در موارد اندکی از اين گونه‌های جهش‌يافته، اثربخشی واکسن کمی پایین‌تر است.

واکسن ساخته شده توسط "بیو ان ‌تک" نخستین واکسنی بود که در دسامبر 2020 در اتحادیه اروپا مجوز گرفت. در ابتدا به این دلیل که روش به کار رفته در تولید واکسن یک فناوری جدید بود، این محصول با انتقادهای فراوانی روبرو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала