خطر نابودی سد بزرگ مرجانی در استرالیا

© REUTERS / David Grayخطر نابودی سد بزرگ مرجانی در استرالیا
خطر نابودی سد بزرگ مرجانی در استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
مقامات استرالیا از به پذیرش خطر تخریب سد مرجانی بزرگ در اقیانوس آرام خودداری می کنند و با مخالف حفاظت شدید بزرگترین اکوسیستم مجانی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، گاردین می نویسد که رئیس یونسکو که ادعا می شود در جهت منافع چین عمل می کند به تشدید وضعیت پیرامون تهدیدات و خطرات زیست محیطی انقراض سد مرجانی مشکوک شده است.
در ژوئن 2021 کارشناس محیط زیست سازمان ملل متحد پیشنهاد پیوستن سد بزرگ مرجانی در ساحل شمال شرقی استرالیا به لیست پدیده های طبیعی را مطرح کرد، که به خاطر تغییرات آب و هوایی در معرض خطر قرار دارند. دولت استرالیا این اطلاعیه را به عنوان " تئوری توطئه" معرفی کرد.
کابینه وزرای دولت استرالیا معتقد است که هیچ خطر جدی سد مرجانی را تهدید نمی کند و هشدار کارشناسان محیط زیست را به خاطر منافع سیاسی چین می داند که از 16 تا 31 ژوئیه ریاست چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی در فوجو را برعهده دارد. استرالیا از کارشناسان یونسکو می خواهد که قبل از اتخاذ تصمیم از این سد مرجانی دیدن کنند.
نمایندگان سازمان ملل متحد می گویند: " قرار دادن سد مرجانی در لیست پدیده های طبیعی در معرض خطر این امکان را به دولت استرالیا می دهد که با ساید جهان برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و دفاع از سرمایه های دریایی بسیج شود."  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала