اولیانوف رفتار ایران و آمریکا در مذاکرات را عملگرایانه ارزیابی کرد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف رفتار ایران و آمریکا در مذاکرات را عملگرایانه ارزیابی کرد
اولیانوف رفتار ایران و آمریکا در مذاکرات را عملگرایانه ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
اولیانوف: ایالات متحده و ایران در مذاکرات در وین عملگرایانه رفتار می‌کنند، انتظار می‌رود گام نخست را ایالات متحده بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان بین المللی انرژی هسته‌ای در وین گفت: " ایالات متحده و ایران در مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران عملگرا پیش می‌روند. اما واشنگتن می تواند نخستین گام برای امتیازات متقابل را بردارد."

به گفته وی، طرحی برای احیای برجام از قبل موجود است، اما هنوز توافق نشده است.

لاوروف: موارد زیادی در مذاکرات برجام توافق شده، البته در تمام زمینه ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
لاوروف: موارد زیادی در مذاکرات برجام توافق شده، البته در تمام زمینه ها

"چنین طرحی وجود دارد. هنوز توافق نشده است، اما رئوس مطالب آن کاملاً واضح است، چارچوب مفهومی برای همه روشن است. همه آنها را می پذیرند، اما در چارچوب این طرح ها هنوز جزئیات باید روشن شود - چه کسی چه اقداماتی را و در چه زمانی انجام می‌هد. و آمریکایی ها در اینجا به نوعی به استقبال ایران رفتند. تهران نیز موضعی نسبتاً عملگرا می گیرد. نکته اصلی این است که مشخص است چه کسی باید گام بردارد - در این خصوص وضوح تقریبا کاملی وجود دارد."

نماینده دائمی فدراسیون روسیه در وین افزود: "اما توالی مراحل هنوز موضوعی برای بحث است، اگرچه یک بار دیگر تکرار می کنم، خطوط در حال حاضر وجود دارد و به نظر می رسد هیچ کس اعتراضی ندارد."

به گفته اولیانوف، اولین قدم باید توسط آمریکایی ها برداشته شود. "من می توانم دیدگاه روسی را بیان کنم: البته این آمریکایی ها هستند که باید اولین قدم را بردارند، زیرا آنها خارج از قاعده رفتار کردند، از" معامله "خارج شدند و تقریباً آن را به طور کامل نابود کردند و تمام جهان را با تحریم ها مرعوب کردند."

در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.
در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.ایران در ۲۳ فوریه فعالیت های بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را در ارتباط با قانون "اقدام استراتژیک برای رفع تحریم ها"، که تعلیق بازرسی های طولانی مدت و پروتکل اضافی توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را پیش بینی می کند، محدود کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала