در آمریکا از امکان شکست در جنگ آینده می ترسند

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airآمریکا از امکان شکست در جنگ آینده می ترسد
آمریکا از امکان شکست در جنگ آینده می ترسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
يک کارشناس نظامي آمريكایی ابراز عقيده كرد كمبود بودجه برای رفع نيازهاي فعلي نيروهاي مسلح این کشور ممكن است منجر به شکست ایالات متحده "در جنگ آينده" شود زيرا ارتش آمريكا فاقد قابليت هاي مقابله با دشمن توسعه يافته و اطمينان از بازدارندگي هسته اي است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک گانزینگر، مدیر ارزیابی نظریه های آینده دار در موسسه پژوهش های هوافضای میچل و سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده در وبسایت Defense News می نویسد مدل رشدی که در چارچوب  آن تعداد نیروهای مسلح ایالات متحده به نفع هزینه های اجرای طرح های جدید و با برنامه ریزی برای خرید آنها در آینده کاهش می یافت، خطر بروز مشکلات در آینده نزدیک را به وجود می آورد.

 نیروی دریایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
استراتژی آمریکا در صورت جنگ با روسیه و چین فاش شد

این کارشناس که در گذشته  همچنین کارمند ستاد فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده بود، در مقاله خود خاطرنشان كرد كه یك دوره 30 ساله "كوچك سازی برای توسعه" منجر به ظهور این واقعیت شده است كه اندازه نیروهای مسلح آمریكا آنقدر كاهش یافته است كه این كاهش با رشد توانایی های جدید در زمینه فن آوری جبران نمی شود. گانزینگر یادآور می شود که ناوگان فعلی بمب افكن های استراتژیك B-52 ، B-1B و B-2 نمی تواند بیش از 30 پرواز در روز انجام دهد  در حالی كه در سال 1991 در طی عملیات طوفان صحرا فقط B-52 ها هر روز 50 پرواز انجام می دادند . گانزینگر گفت: "جلوگیری از حمله چین به تایوان یا حمله روسیه به بالتیک به وجود چنان نیروهای آمریكایی نیاز دارد كه بتوانند حملات دقیق گسترده ای را انجام داده و ظرف چند ساعت حمله هوایی را آغاز كنند."

به گفته این کارشناس نظامی، عدم پاسخ سریع و خرد کننده به چنین تهاجمی "تأثیر مخربی" بر ایالات متحده آمریکا خواهد داشت. بنابراین ، عدم امکان جلوگیری از تلاش چین برای تصرف تایوان یا برقراری تسلط آن در قسمت غربی اقیانوس آرام خطر پائین امدن مقام ایالات متحده تا سطح قدرت نظامی دوم در این منطقه را به وجود خواهد آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала