واکنش روسیه به قطعنامه سازمان ملل درباره کمک‌های بشردوستانه به سوریه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به قطعنامه سازمان ملل درباره کمک‌های بشردوستانه به سوریه
واکنش روسیه به قطعنامه سازمان ملل درباره کمک‌های بشردوستانه به سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
نبنزیا در مورد قطعنامه سازمان ملل در مورد کمک های بشردوستانه به سوریه اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه در مورد تمدید انتقال مرزی کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ایست بازرسی باب الهوی، گفت: برای اولین بار، روسیه و ایالات متحده پیش نویس قطعنامه مشترکی را که توسط کشورهای دیگر پشتیبانی شد، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دادند.

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا این قطعنامه را تصویب کرد که با حمایت مالی فدراسیون روسیه، ایالات متحده، نروژ و ایرلند انجام شد. پیش از این، شورای امنیت دو نسخه از قطعنامه ها را ارائه داده بود - از ایرلند و نروژ از یک طرف و روسیه از سوی دیگر.

در تاریخ 10 ژوئیه، تنها گذرگاه مرزی باقیمانده در مرز سوریه ( باب الهوی) که مطابق با سازوکار تحویل کمک های بشردوستانه مرزی به سوریه فعالیت می کند، در 10 ژوئیه منقضی شد. در چارچوب این سازوکار، کمک های بشردوستانه از خاک ترکیه به سوریه تحویل می شود، در حالی که برای تحویل آن اجازه دمشق لازم نیست. کشورهای غربی و در درجه اول ایالات متحده و همچنین سازمان ملل متحد بر گسترش مکانیسم اصرار دارند. سوریه و روسیه معتقدند كه این سازوكار اهمیت خود را از دست داده است، از آنجا كه در طی سالهای درگیری، ارتش سوریه بیشتر مناطق را تحت كنترل خود درآورد و در حال حاضر دمشق قادر است كاروان های بشردوستانه را به تنهایی از طریق خطوط تماس هدایت كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала