BMW و فولکس واگن 875 میلیون یورو جریمه شدند

© REUTERS / Aly SongBMW و فولکس واگن 875 میلیون یورو جریمه شدند
BMW و فولکس واگن 875 میلیون یورو جریمه شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
کمیسیون اروپا BMW و فولکس واگن را 875 میلیون یورو جریمه کرد.

اسپوتنیک - کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گزارش داد که BMW و گروه فولکس واگن (مارک های فولکس واگن، آئودی و پورشه) را به دلیل نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا و توطئه کارتل برای پاکسازی انتشار گازوئیل، 875 میلیون یورو جریمه کرده است.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفت: " کمیسیون اروپا علیه پنج تولید کننده خودرو تصمیم گیری کرده است: دایملر، بی ام و همچنین فولکس واگن، آئودی و پورشه که بخشی از گروه فولکس واگن هستند. اتحادیه اروپا مجموعاً 875 میلیون یورو جریمه نقدی را اعمال کرده است."

کمیسیون اروپا در همچنین اعلام کرد که دایملر جریمه نشد زیرا این کمیسیون را در مورد وجود این کارتل آگاه کرد. طبق محاسبات کمیسیون اروپا، جریمه نقدی برای این شرکت می‌توانست 727 میلیون یورو باشد.

گروه فولکس واگن که آئودی و پورشه بخشی از آن هستند، اما به طور رسمی شرکت های جداگانه ای هستند، 502.4 میلیون یورو و بی ام و   372.8 میلیون یورو جریمه شدند.

این جریمه برای توطئه در زمینه توسعه پیشرفت های فنی در زمینه تصفیه اکسید نیتروژن و پیشگیری از انتشار گازهای گلخانه ای اعمال شده است که مانع رقابت در بازار اتحادیه اروپا است، اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی گفت. " طبق گفته کمیسیون اروپا، همه طرفها به مشارکت خود در این کارتل اعتراف کردند و توافق کردند که پرونده را حل و فصل کنند."

این تولیدکنندگان بیش از پنج سال برای جلوگیری از رقابت "برای پاکسازی علیرغم وجود فناوری مناسب"، توطئه کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала