پارلمان اروپا با قطعنامه‌ای خواهان تحریم مقام‌های ایران شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان اروپا با قطعنامه‌ای خواهان تحریم مقام‌های ایران شد
 پارلمان اروپا با قطعنامه‌ای خواهان تحریم مقام‌های ایران شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رسانده‌اند که خواستار تحریم مقام‌های ایران شد و از ابراهیم رئیسی درخواست شد که حکم اعدام «احمد رضا جلیلی»، استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال برخی تحریم‌های هدفمند علیه مقام‌های ایرانی به بهانه بازداشت اتباع اتحادیه اروپا شد. چارلی ویمرز، نماینده سوئدی پارلمان اروپا روز پنجشنبه در توییتر نوشت: "از اینکه پارلمان اروپا از درخواست اعمال تحریم علیه مقام‌های رژیم ایران حمایت کرد خرسندم."

ایران از موافقت برای لغو بیش از 1000 تحریم خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
ایران از موافقت برای لغو بیش از 1000 تحریم خبر داد

نمایندگان پارلمان اروپا از ابراهیم رئیسی درخواست شد که حکم اعدام «احمد رضا جلیلی»، استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد را که به دلیل ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر شده متوقف کند. 

در این بند از قطعنامه پارلمان اروپا آمده است: «پارلمان از ایران می‌خواهد که در دوران رئیس‌جمهور منتخب، ابراهیم رئیسی، اعدام قریب‌الوقوع دکتر احمدرضا جلیلی را متوقف کند."

 جلالی استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد است. وی اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۵ به دلیل ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

وی متهم است که شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور آنان منتهی شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала