آمریکا به نقش سازنده ایران در مذاکرات صلح افغانستان اعتراف کرد

© Islamic Republic of Afghanistan Ministry of Defencse آمریکا به نقش سازنده ایران در مذاکرات صلح افغانستان اعتراف کرد
آمریکا به نقش سازنده ایران در مذاکرات صلح افغانستان اعتراف کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به میزبانی ایران از هیئت‌های طالبان و سیاسیون افغان به نقش سازنده ایران در مذاکرات صلح اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری ابتدا با طفره رفتن از پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره نقش ایران در روند صلح افغانستان گفت: همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه در آینده افغانستان ذینفع هستند و باید از این نفوذ خود بطور مثبت و سازنده استفاده کنند.

لاوروف از شکست مأموریت آمریکا در افغانستان سخن گفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
لاوروف از شکست مأموریت آمریکا در افغانستان سخن گفت

وی در ادامه نیز بدون اظهار نظر مستقیم درباره میزبانی تهران از نشست بین‌الافغانی که همزمان با بن‌بست مذاکرات قطر صورت گرفته است، افزود: ما می‌دانیم که اجماع منطقه‌ای و حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها برای صلح پایدار مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید نقش ایران را در آینده افغانستان و روند صلح این کشور مثبت ارزیابی می‌کند و به نقش ایران در این روند امیدوار است؟: "مایل نیست از تعبیر "امیدواری" یا در مقابل "بدبینی" استفاده کند، اما با اعتراف به نقش مثبت ایران در این روند گفت: «می‌خواهم بگویم که ما آگاهیم که همسایگان افغانستان در برقراری صلح عادلانه و پایدار در این کشور نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند و آنچه ایران می‌خواهد با میزبانی چنین نشستی انجام دهد می‌تواند واقعا سازنده باشد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала