کشف سیارات نامرئی به اندازه زمین در حال پرواز در فضا

© Photo / NASA/JPL-Caltechکشف سیارات نامرئی به اندازه زمین در حال پرواز در فضا
کشف سیارات نامرئی به اندازه زمین در حال پرواز در فضا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
ستاره شناسان شواهد جدیدی برای سیارات سرکش کشف کرده اند که به جای چرخش به دور ستاره های اصلی خود، آزادانه در فضا پرواز می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای منتشر شده در نشریه اطلاعیه های ماهانه انجمن ستاره شناسی سلطنتی "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society"، ستاره شناسان چهار نامزد جدید پیدا کردند که جرم آنها قابل مقایسه با جرم سیارات سنگی مشابه زمین است.

ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
ناسا آماده گفتگو با روسیه در مورد چشم انداز اکتشافات در سیاره زهره است

محققان داده های به دست آمده در سال ۲۰۱۶ را طی مأموریت دو ماهه کا-۲ تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، که ستاره ها را در منطقه ۳.۷ درجه برآمدگی (جز ll بیضوی روشن مرکزی) کهکشان مشاهده کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها هنگامی که یک جسم نامرئی نوری ستاره های پس زمینه و کهکشان را تحریف می کند، در حالی که به طور همزمان روشنایی آنها را افزایش می دهد، ۲۷ سیگنال میکرو لنز گذرا پیدا کردند.

مدت زمان وقایع از یک ساعت تا ۱۰ روز با چهار سیگنال کوتاه مربوط به اجرام به اندازه زمین متغیر بود.

سیگنال های کوتاه با سیگنال های طولانی تر همراه نیستند، که می تواند نشان دهنده وجود یک ستاره اصلی باشد. بنابراین، رویدادها می توانند به سیاره هایی که پرواز آزادانه دارند اشاره کنند. چنین اجسامی ممکن است در ابتدا در ابر سیاره ای قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه سیارات سنگین تر دیگر پرتاب شود شکل گرفته باشند.

تقریباً از هر یک میلیون ستاره کهکشان راه شیری در هر زمان مورد ریزنمایش قرار می گیرند، اما تنها چند درصد از این حوادث ناشی از سیارات است. اگرچه تلسکوپ کپلر ابزار خوبی برای مشاهده ریزنمایش در یک زمینه متراکم از اشیا در مرکز کهکشان نبود، اما محققان از نرم افزار جدیدی برای پردازش داده های نورسنجی استفاده کردند، که به این ترتیب هم می توان رویدادهای شناخته شده ریزنمایش و هم موارد جدید را تشخیص داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала