اعمال محدودیت های مسافرتی به بلاروس توسط آمریکا

© REUTERS / Andrius Sytasاعمال محدودیت های مسافرتی به بلاروس توسط آمریکا
اعمال محدودیت های مسافرتی به بلاروس توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
وزارت حمل و نقل آمریکا دستور ممنوعیت فروش بلیط برای سفرهای هوایی بین ایالات متحده و بلاروس را پس از فرود اجباری هواپیمای رایان‌ ایر در مینسک نهایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا، تصمیم گرفت محدودیت سفر بین ایالات متحده و بلاروس را در پی فرود اضطراری هواپیمای رایان ایر در مینسک (پایتخت بلاروس) که در مسیر آتن به ویلنیوس بود اعمال کند؛ وزارت حمل و نقل آمریکا حکمی مبنی بر پیشنهاد ممنوعیت فروش بلیط هواپیما برای سفر به بلاروس و بالعکس پس از آن را منتشر کرد.

حماس دست داشتن در حادثه رایان ایر در مینسک را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
حماس دست داشتن در حادثه رایان ایر در مینسک را رد کرد

این دستور که بلافاصله اجرایی شد همچنین شامل سفرهای اینترلاین هم می‌ شود که بلیط آنها از طریق یک خط هوایی به فروش می‌ رسد که شامل پروازهای فعال در چندین خطوط هوایی است.

انجمن خلبان‌ های خطوط هوایی در اظهاراتی مکتوب حمایت قاطع خود را از این دستور اعلام و اضافه کرد: رهگیری بی دلیل و خشونت آمیز یک مسافر هواپیما بر فراز حریم هوایی بلاروس یک نقض آشکار الزامات و تعهدات بلاروس و برهم زننده هنجارهای مورد قبول بین‌ المللی است.

این انجمن همچنین به وزارت حمل و نقل آمریکا تاکید کرد تا مطمئن شود تمامی اقدامات لازم تحریمی به صورت کامل و نهایی علیه دولت بلاروس انجام می‌ شود تا این کشور بابت کاری که انجام داده، عذرخواهی کند و در ادامه بیانیه خود آورده است: باید پیامی ارسال شود که هرگونه اقدام تهاجمی علیه هواپیماهای غیرنظامی با واکنشی سریع و مناسب برای جلوگیری از رفتار مشابه توسط سایر عاملان احتمالی دولتی روبرو خواهد شد.

در ۲۳ مه سال جاری میلادی هواپیمای خطوط هوایی رایان ایر که در مسیر آتن به ویلنیوس بود، به دلیل پیامی از سوی کنترل کنندگان ترافیک در مینسک به زمین نشست. در میان مسافران، رومان پروتاسویچ بنیانگذار کانال تلگرامی مخالف بلاروس (Nexta) که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، حضور داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала