آذری‌جهرمی: در برخی نقاط کشور باطری‌های سایت‌های مخابراتی سرقت شده است

© Photo / IRNAآذری‌جهرمی: در برخی نقاط کشور باطری‌های سایت‌های مخابراتی سرقت شده است
آذری‌جهرمی: در برخی نقاط کشور باطری‌های سایت‌های مخابراتی سرقت شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت که سایت‌های ارتباطی و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور به برق وابسته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران امروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص بروز اختلال در شبکه ارتباطی و به ویژه اینترنت این کشور اظهار داشت: سایت‌های ارتباطی و بسیاری از زیرساخت‌های کشور به برق وابسته‌اند. طبیعتاً اگر مدرسه نیز برگزار بود و برق می‌رفت برخی از امکاناتی که معلمان قصد ارائه آن را داشتند قابل بهره‌برداری نبود. در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است.

آذری‌جهرمی افزود: اکنون قطع برق باعث می‌شود سایت‌های مخابراتی توان ارسال و دریافت سیگنال خود را از دست بدهند. آن‌ها بر اساس استاندارد ۲ ساعت ظرفیت باطری دارند که در صورت قطع برق بتوانند خدمات خود را ارائه کنند. در برخی نقاط کشور متأسفانه باطری‌ها مورد سرقت قرار گرفته، در برخی دیگر اپراتورها رسیدگی خوبی انجام ندادند و باطری‌ها فاسد شده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: در زمانی که به دلیل سیل و زلزله شبکه برق قطع می‌شد، پدافند غیرعامل بحث جدی را برای بازبینی باطری‌های اپراتورها در دستور کار خود قرار می دادند که بر این اساس، باطری بسیاری از سایت‌های مخابراتی کشور بازسازی شد. گاهی اوقات قطع برق بیشتر از دو ساعت است که باطری‌ها توان ادامه را ندارند.

وی بیان  داشت: نکته بعدی این است که فاصله بین قطعی برق آن‌قدر نیست که باطری سایت‌های مخابراتی به طور کامل شارژ شود. که این دو مسئله، اینترنت و شبکه مخابراتی کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала