آب معدنی‌های لاکچری با قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / آب معدنی‌های لاکچری با قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها
آب معدنی‌های لاکچری با قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
بطری‌های آب معدنی کوچک و بزرگ با قیمت‌های بالا در فروشگاه‌های محله‌های لوکس‌نشین در ایران خبرساز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری متنوع از بطری‌های آب معدنی لاکچری توسط کاربران در صفحات اجتماعی منتشر می‌شود که بسیاری از این کاربران به قیمت‌های گران این آب معدنی‌ها واکنش نشان می‌دهند و از آن انتقاد می‌کنند.


استفاده از این محصولات در میان قشر مرفه امری متعارف شده است و گاهی نیز دیده می‌شود برخی افراد برای عقب نیفتادن از این گروه افراد، اقدام به خرید این محصولات می‌کنند. خرید این محصولات علاوه بر اینکه در سوپرمارکت‌های سطح شهر ممکن است از طریق فروشگاه‌های اینترنتی نیز میسر می‌باشد و اگرچه مسئولان بازار این محصول را قاچاق می‌خوانند، اما به وفور در بازار یافت می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by پارسینه (@parsine1)


در ابتدای واردات آب معدنی‌های لوکس در بازار در ایران حواشی بسیاری ایجاد شد که در نهایت در سال‌های اخیر واردات این محصولات ممنوع شد. قاسمعلی حسنی دبیر انجمن بنکداران تهران اظهار کرد: «آب معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازارهای عمده فروشی تهران فروخته می‌شود که اغلب از کشورهای حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده‌اند.»
وی با بیان اینکه سوئد و دانمارک بزرگ‌ترین صادرکنندگان آب معدنی به ایران هستند، افزود: «این آب معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند به طوری که مورد استقبال اقلیت جامعه قرار نمی‌گیرد.»


دبیر انجمن بنکداران تهران در پاسخ به این سوال که چرا با فروشندگان کالای قاچاق برخورد نمی‌شود؟ بیان کرد: «آب معدنی تنها کالای خوراکی قاچاق نیست بلکه در بنکداری‌های سراسر تهران بیش از ۲ هزار نوع کالای نوشیدنی و خوراکی قاچاق فروخته می‌شود و این یعنی نظارت کافی بر روی آن‌ها وجود ندارد.»
حسنی در ادامه عنوان کرد: «برخورد با این فروشندگان بر عهده انجمن بنکداران نیست، بلکه سازمان حمایت و بازرسی اصناف باید با این متخلفان برخورد کند و انجمن وظیفه دارد گزارش تخلف را به سازمان‌های بازرسی بدهد.»
وی همچنین تصریح کرد: «به هر حال آب معدنی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و هیچ مصرف روزمرگی ندارد بلکه اقشار بالای جامعه برای مهمانی‌های خاص این آب معدنی‌ها را می‌خرند».


کاربران ضمن اظهار تاسف از زندگی نمایشی و سطح آن، عنوان می‌کنند زندگی لاکچری تنها یک اصطلاح است و برخی فریب آن را می‌خورند. این کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه برخی به نان شب محتاج هستند گروهی آب معدنی با قیمت‌ها چند صد هزار تومانی می‌خرند و این همان فاصله طبقاتی کاملا مشخص، در ایران است.
جمعی از کاربران عنوان می‌کنند کشوری که هزاران سال بقای خود را با مدیریت در منابع آب حفظ کرد در ظرف چند سال گذشته به علت بی‌کفایتی مسئولین و بی‌فرهنگی برخی از افراد در حوزه استفاده از آب، کشور ایران را تا مرز نابودی پیش بردند.
برخی از کاربران معتقدند این نوع محصولات سرطان‌زا هستند و برای بدن مضر هستند. اما برخی عنوان می‌کنند وقتی این کالا در بازار موجود است و گروهی توانایی خرید آن را دارند ایرادی ندارد از این محصول استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала