شرط جدید ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران ایرانی

© REUTERS / Leonhard Foeger شرط جدید ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران ایرانی
 شرط جدید ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
سفیر ارمنستان در ایران گفت که مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، سفیر ارمنستان در ایران برای نخستین‌بار در گفت‌وگو با این روزنامه به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته است.

واکنش جهانپور درباره مسافران ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
واکنش جهانپور درباره مسافران ایرانی در ارمنستان

آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران در خصوص موضوع سفر ایرانی‌ها به ارمنستان برای دریافت واکسن رایگان کرونا در آن کشور گفتگو کرد. موضوعی که در هفته‌های اخیر واکنش‌های متعدد از سوی مقامات وزارت بهداشت را برانگیخت و حتی کیانوش جهانپور از مردم ایران خواست برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر نکنند.

اما سفیر ارمنستان در این گفتگو گفت: از ماه مارس سال‌جاری واکسیناسیون شهروندان در ارمنستان در حال انجام است و واکسیناسیون با ۳نوع واکسن اسپوتنیک‌وی، آسترازنکا و سینوواک به‌صورت رایگان و داوطلبانه صورت می‌گیرد.وضعیت جلوگیری از همه‌گیری کرونا هم‌اکنون در ارمنستان رضایت‌بخش است. ارمنستان به‌عنوان «منطقه سبز» شناخته شده است.

بیست‌وسوم آوریل سال‌جاری، خانم آناهید آوانسیان، وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان مجوز واکسیناسیون رایگان و داوطلبانه شهروندان خارجی مقیم ارمنستان را صادر کرد.

درخواست‌های متعدد دریافت واکسن از سوی کارکنان برخی نمایندگی‌های سیاسی خارجی و سازمان‌های بین‌المللی و افراد خارجی که به دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، پایه و اساس صدور این دستور بود.

پیش از هر چیز ابراز تمایل و انگیزه مردم مدنظر بود. علاوه بر آن ۲ امر دیگر نیز مورد توجه بود. یکی، نگاه و برخورد بشردوستانه در ارتباط با افراد خارجی بود و دیگر، واکسیناسیون افرادی بود که چندین هفته، ماه‌ها یا برای مدت طولانی‌تر در ارمنستان اقامت داشتند.

این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر کاهش ابتلا به کرونا در ارمنستان داشت. مورد دیگر که باید به آن توجه داشت، مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. این رویه از تاریخ ۱۵جولای اجرایی می‌شود که موجب واکسیناسیون افراد نیازمند و گروه‌های هدف می‌شود. به‌خصوص در مورد اتباع خارجی که حضور و اقامت آنها در ارمنستان ضروری باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала