عوامل اصلی قطعی برق تعریف شد

© Fotolia / Daniilantiq2010قطع برق در ایران
قطع برق در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
وزیر کشور ایران: خشکسالی، کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برقی‌آبی، گرمای هوا و افزایش مصرف عوامل اصلی قطعی برق هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران به مساله مهم قطعی‌های اخیر برق در کشور اشاره کرد و اظهار داشت که موضوع برق یک مساله بسیار مهمی در کشور است و امروز به هر دلیلی از جمله خشکسالی، کاهش نیروگاه‌های برقی - آبی، افزایش مصرف و گرمای هوا  با چالش کمبود برق در کشور مواجه هستیم که موجب شده مردم ما در شرایط مناسبی نباشند.

اولیانوف: نیروگاه بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای برجام ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اولیانوف: نیروگاه بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای برجام ندارد

وی در ادامه افزود:« لازم است زمان‌بندیهای مناسب در نظر گرفته شود و حداکثر امکانات را به کار گیرند تا فشار کمتری به مردم وارد شود. متولی و مسئول تامین برق در کشور، وزارت نیرو است. وزارت نیرو تمام تلاش و سعی خود را در  تامین برق به خانواده‌ها می‌کند  ولی این موضوع نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌های مسئول است و در این خصوص وزارت کشور آمادگی کامل برای همکاری دارد».

گفتنی است که چندی پیش قطعی‌ های گسترده و عجیب  که طبق گزارش‌ های مردمی، اغلب مشترکان در کلان‌ شهرها تقریباً دو نوبت قطعی برق به‌ مجموع ۴ یا ۵ ساعت را تجربه کردند، علاوه بر افزایش گرمای هوا و افزایش بار مصرف شبکه، ناشی از خروج از مدار دو واحد نیروگاهی به‌ مجموع ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات بود.

وقوع حادثه‌ ای فنی که دلیل آن هنوز اعلام نشده است، حدود ۸۰۰ مگاوات از ظرفیت تولید برق نیروگاه نکا از مدار بهره‌ برداری خارج کرده بود. این کاهش حدود ۸۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید نیروگاه شهید سلیمی نکا که به‌ موجب از مدار خارج شدن کامل یک واحد این نیروگاه و کاهش ظرفیت دو واحد دیگر رخ داد، نقش پر رنگی در افزایش خاموشی‌ های تهران و شهرهای شمالی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала