اعلام دلیل خاموشی های خارج از برنامه

© Sputnik / Artem Kreminskyاعلام دلیل خاموشی های خارج از برنامه
اعلام دلیل خاموشی های خارج از برنامه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
سخنگوی صنعت برق اطلاع داد که افزایش حوادث در شبکه برق به دلیل اوج گیری مصرف است و باعث بهم خوردن روال تعریف شده در جداول خاموشی ها می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی بیان داشت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی تا حدود یک هفته آینده نیز شاهد تداوم گرما در کشور هستیم.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد که هر یک درجه افزایش دمای هوا باعث بالا رفتن 1500 مگاواتی مصرف برق می‌شود و افزود: تامین این میزان برق که به نیاز مصرف افزوده می‌شود، در شرایط کنونی بسیار سخت است.

وی بیان داشت که در حال حاضر نیروگاه‌های کشور توان تولید 54 هزار مگاوات برق را دارند و گفت: در حالی که روز گذشته نیاز مصرف رکورد بسیار سنگین و بزرگی را ثبت کرد و به 66 هزار و 250 مگاوات رسید که نسبت به اوج بار سال گذشته حدود 8 هزار مگاوات و نسبت به روز مشابه سال گذشته 10 هزار مگاوات بیشتر است.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: باوجود کمک‌های صنایع، کشاورزان و همه مشترکان در برنامه‌های مدیریت بار، تولید نیروگاه‌ها به دلیل کاهش منابع آبی، پاسخگوی نیاز مصرف نیست و مجبور به اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی هستیم.

رجبی مشهدی گفت: به طور قطع مدیریت مصرف توسط مشترکان خانگی بسیار موثر است، به ویژه در وسایل سرمایشی که باعث افزایش شدید مصرف می‌شود در صورتی که کولر‌های گازی روی دمای 25 درجه تنظیم و از دور کند کولر‌های آبی استفاه شود، شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

عذرخواهی روحانی از مردم بابت قطعی برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
عذرخواهی روحانی از مردم بابت قطعی برق

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص تامین برق بیمارستان نیز با تاکید براین که بیمارستان‌ها هیچگاه در اولویت قطعی برق نبوده و نخواهد بود، مگر آنکه حوادثی رخ دهد که منجر به قطع برق بیمارستان‌ها شود و افزود: بیمارستان‌ها مجهز به دیزل اضطراری هستند که در شرایط قطعی برق بلافاصله وارد مدار می‌شود.

وی در ارتباط با دلایل خاموشی‌های خارج از جداول اعلام شده نیز توضیح داد: در این شرایط تمام تاسیسات صنعت برق شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به صورت پرفشار در حال استفاده است که باعث افزایش حوادث در شبکه می‌شود.

رجبی مشهدی گفت: وقتی مصرف برق بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد، نمی‌توانیم خاموشی‌ها را براساس جدول زمانبندی اعمال کنیم و اضافه بر این در این شرایط حوادث شبکه هم افزایش می‌یابد که خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده را به دنبال دارد.

سخنگوی صنعت برق از افزایش واردات برق به کشور تا 650 مگاوات خبر داد و بیان داشت: با تمهیداتی که بکار بسته شده است، در روز‌های آینده، شرایط تا حدی بهبود خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала