وضعیت بحرانی استان فارس به علت شیوع ویروس کرونای دلتا

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطلاع داد که شیوع کرونای هندی دلتا در استان فارس و شهر شیراز جدی و بحرانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دکتر مهرزاد لطفی روز دوشنبه در سیصد و پنجاه و پنجمین نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و استان، شرایط بیماری در فارس و شیراز بحرانی شده و روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت که اگر آمادگی لازم برای مواجهه با موج پنجم کرونا وجود نداشته باشد، با چالش روبرو می‌شویم.

وی اطلاع داد که موج پنجم کرونا وارد فاز صعودی و افزایشی شده است و تنها در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۱۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
نمکی: واکسن پاستور از هفته بعد وارد چرخه می شود

لطفی از راه اندازی بیمارستان پشتیبان در شیراز از امروز خبر داد و راه اندازی بیمارستان پشتیبان شماره ۲ را نیز در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: علاوه بر مراکز شانزده ساعته فعال کنونی، مراکزی که در آماده باش بوده‌اند نیز به صورت کامل فعال و آماده ارائه خدمت به مراجعان و بیماران خواهند بود.

دکتر لطفی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها در کشورهای مختلف دنیا که با ویروس کرونای دلتا مواجه شده‌اند، ورودی بیمارستان‌ها و بستری بیماران مبتلا به کرونای نوع هندی نسبت به موج‌های پیشین کرونا، دو برابر بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала