سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: قطعی برق ادامه خواهد داشت

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اطلاع داد که جلسه فوق العاده به منظور بررسی علل خاموشی های گسترده اخیر و راهکارهای مدیریت بهینه خاموشی ها برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: قطعی های مکرر و خارج از برنامه برق در چند روز اخیر و به دنبال آن قطع آب و بعضا تلفن های همراه مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: مردم گلایه های به حقی را مطرح می کنند. قطعی های چندین ساعت برق بعضا حدود ۸ ساعت در طول روز سبب ایجاد مشکلات و نارضایتی مردم شده است. کمیسیون انرژی تصمیم گرفت علی رغم اینکه نمایندگان در ایام سرکشی به حوزه های انتخابیه هستند، به دلیل اهمیت موضوع در روز چهارشنبه صبح جلسه ای با معاونین وزیر نیرو در حوزه برق، مدیرعامل توانیر و معاونین وزیر نیرو در حوزه آب برگزار کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: در این جلسه عللی که سبب شده شرایط موجود شکل بگیرد، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و برنامه وزارت نیرو برای حل مشکلات مطروحه مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

این مقام بیان داشت: طبیعتا اکنون تمرکز ما باید بر اقدامات کوتاه مدت باشد. اقدامات بلند مدت در کمیسیون به منظور افزایش ظرفیت تولید و رفع سایر مسائلی که سبب ایجاد این وضعیت شده مدتی است که دنبال می شود.

عذرخواهی سخنگوی صنعت برق در پی قطعی مکرر برق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
عذرخواهی سخنگوی صنعت برق در پی قطعی مکرر برق

وی گفت: متاسفانه رکورد مصرف برق در کشور روز گذشته به عدد ۶۶ هزار مگاوات رسید که در هیچ روزی تا حالا چنین تجربه ای نداشتیم. تقریبا بیش از ۱۰ هزارمگاوات بیش از تولید مصرف داریم. توازن بین تولید و مصرف برهم خورده و نیروگاه‌ها به صورت فول تایم در حال کار کردن هستند. تمام برقی که در نیروگاه ها تولید می شود وارد مدار می شود و کوچک ترین مشکلی که به لحاظ فنی به وجود آید سبب مشکل شده و قطعی های ناخواسته ای را رقم خواهد زد. شرایط به لحاظ فنی بسیار خاص است.

نخعی تاکید کرد: مسئولان وزارتخانه در بحث مدیریت توزیع باید توضیح دهند چه برنامه ای دارند؟ . اکنون از کوتاهی هایی که منجر به این شده که ظرفیت های تولیدی که طبق قوانین پیش بینی شده بود تحقق نیابد و یا عقب ماندگی ها در نیروگاه های حرارتی و انرژی های تجدید پذیر، می گذریم اما در بحث مدیریت توزیع باید برنامه ای معین ارائه شود.

وی افزود: اگر مدیریت بهینه تری در توزیع برق داشته باشیم طبیعتا می توان نارضایتی ها را کاهش داد. در این شرایط دو کار اولویت دارد یکی مدیریت توزیع برق است و یکی هم بحث کاهش مصرف می باشد. ما مسئولیت داریم به مردم بگوییم این مختص یک یا دو روز نیست ما حداقل تا یک ماه دیگر این شرایط را خواهیم داشت و لازم است به شکل مناسبی مدیریت و اطلاع رسانی صورت گیرد. در جلسه چهارشنبه کمیسیون انرژی همه این موارد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به مردم اطلاع رسانی دقیق خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала