بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می‌شود

© REUTERS / JONATHAN ERNSTبایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می‌شود
بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
جو بایدن اعلام کرد ایالات متحده بزودی از ویروس کرونا خلاص می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا گفت كه این كشور به زودی می تواند آزاد شدن خود را از ویروس كرونا اعلام كند اما اعتراف كرد كه برای این امر، آمریكایی ها باید به مبارزه با بیماری همه گیر ادامه دهند. به نقل از رویترز، این بیانیه در یک سخنرانی به مناسبت روز استقلال آمریکا بیان شده است.

بایدن گفت: " امسال، چهارم جولای را می توان یک روز واقعا خاص خواند، زیرا ما به تدریج از تاریکی ایجاد شده توسط بیماری همه گیر کووید - 19 خارج می شویم. امروز ما بیش از هر زمان دیگری به اعلام استقلال از یک ویروس کشنده نزدیک شده ایم. اما این بدان معنا نیست که نبرد با او پایان یافته است. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. "

رئیس جمهور همچنین یاد کسانی که به دلیل عوارض سینه پهلو (ناشی از کرونا) جان باختند را گرامی داشت و از همه کسانی که به ایالات متحده کمک کردند ویروس را شکست دهد تشکر کرد. وی خاطرنشان کرد که در طول سال همه گیری، این کشور درد، ترس و از دست دادن را تجربه کرده و آرزو کرد که آمریکایی ها دیگر هرگز در چنین شرایطی قرار نگیرند.

طبق آمار رسمی، 67 درصد از جمعیت بزرگسال در ایالات متحده واکسینه شده اند. در کل زمان همه گیری، بیش از 33 میلیون عفونت شناسایی شده است، بیش از 604 هزار بیمار فوت کرده اند.

یادآور می‌شود که در تاریخ 4 جولای، ایالات متحده اصلی ترین جشن ملی را گرامی می‌دارد - روز استقلال، زمان آن مصادف با تصویب اعلامیه استقلال این کشور از انگلیس در سال 1776 است. این تاریخ همچنین روز تولد ایالات متحده محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала