تمایل مارین لوپن براى شركت در انتخابات ریاست جمهورى فرانسه در سال آینده

© AFP 2023 / Alain Jocard تمایل مارین لوپن براى شركت در انتخابات ریاست جمهورى فرانسه در سال آینده
 تمایل مارین لوپن براى شركت در انتخابات ریاست جمهورى فرانسه در سال آینده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
در فرانسه مارین لوپن برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2022 یک سال مرخصی می گیرد و می خواهد به طور جدی در این رقابت ها شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارین لوپن قصد دارد برای دوره جدیدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022 شرکت کند، برای این کار وی از کنگره یک سال مرخصی می گیرد. وی این را روز یکشنبه در گردهمایی حزب اعلام کرد و اعلام کرد که جوردن باردلا معاون اول وی در حزب، جانشین وی در راس حزب خواهد شد.

پارلمان اروپا مصونیت پارلمانی مارین لوپن را لغو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2017
پارلمان اروپا مصونیت پارلمانی مارین لوپن را لغو کرد

این تصمیم با حمایت اکثریت نمایندگان کنگره انجام شد. پیش از این لوپن اعلام کرده بود که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری که در سال 2022 در فرانسه برگزار می شود شرکت کند. در ماه آوریل، این سیاستمدار اعلام کرد که پیروزی خود را ممکن می داند.

در سال 2017 ، لوپن در دور اول رقابت ریاست جمهوری با 21.30٪ آرا در رده دوم قرار گرفت، پس از امانوئل ماکرون که برای جنبش میانه روی در مارس (حزب جمهوری مارس کنونی) کاندیدا شد و 24.01٪ از آرا را کسب کرد. در دور دوم ، ماکرون با کسب 66.10٪ آرا به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد. در آن زمان، 33.90٪ از رای دهندگان به لوپن رأی دادند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری فرانسه در 10 و 24 آوریل 2022 برگزار می شود. طبق پیش بینی ها، مارین لوپن به همراه امانوئل مکرون وارد دور دوم می شود. در فینال طبق گفته تحلیلگران، رئیس جمهور فعلی آرای بیشتری کسب خواهد کرد. پیروزی با 60٪ آرا پیش بینی می شود، در حالی که لوپن - حدود 40٪ آرا را کسب خواهد کرد. رئیس جمهور فرانسه برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала