نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد

© AFP 2023 / Daniel Mihailescuنشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد
نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیس کوپوس ستون نویس نشریه نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: تقویت روسیه در منطقه دریای سیاه پس از بازگشت کریمه فرصتی برای ناتو برای پیروزی سریع و قانع کننده در صورت درگیری احتمالی باقی نمی گذارد.

رزمایش بزرگ کشورهای عضو ناتو و اوکراین تحت عنوان Sea Breeze  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
هشدار چینی ها به ناتو در مورد جنگ با روسیه: به هلاکت خواهید رسید!

نویسنده مقاله به اظهارات ولادیمیر پوتین اشاره می کند، که طبق آن جنگ جهانی سوم حتی اگر کشتی های روسی ناوشکن انگلیسی "دیفندر" را غرق می کردند، شروع نمی شد و غرب ضرر عمدی خود را در این جنگ می فهمید.

این ستون نویس می نویسد: اعتماد پوتین ممکن است مناسب و درست باشد.

به گفته اپیس کوپوس، وضعیت کریمه در قلب بی ثباتی فعلی دریای سیاه است.
بنابراین، کی یف همراه با چندین کشور غربی و با انجام تمرینات نظامی در نزدیکی آب های روسیه در دریای سیاه، در حال انجام اقدامات نمادین برای تائید تمامیت ارضی اوکراین است.

کرملین نیز به نوبه خود به طور فزاینده ای نسبت به این تحریکات واکنش نشان می دهد.

این کارشناس تأکید می کند که پس از الحاق کریمه، روسیه به طور مداوم در حال ساخت ناوگان دریای سیاه خود است. به طور خاص، نیروی دریایی روسیه سه ناوچه موشک به روز شده "ادمیرال گریگورییویچ" و همچنین چندین زیردریایی دیزلی-برقی پروژه ۶۳۶ "وارشاویانکا" دریافت کرد.

یکی دیگر از سردردهای ناتو، موشک کروز مافوق صوت سیرکُن است که توانایی تیم های حمله کننده ناوگان نیروی دریایی آمریکا برای پیش بینی قدرت به خاک روسیه را محدود می کند.

این متخصص در پایان گفت: این مورد در موشک بالستیک داگر خ ۴۷ ام-۲ نیز صدق می کند. علاوه بر این، نیروهای ناتو نمی توانند روی پشتیبانی در منطقه حساب کنند. ترکیه به عنوان عضوی از ناتو، در تلاش برای دستیابی به روابط نظامی و اقتصادی نزدیکتر با مسکو، به طور مداوم در دستیابی به اهداف امنیتی ناتو موانع ایجاد می کند.

اوپيكوپوس توضيح داد كه اوكراين، روماني و گرجستان به طور قطع می توانند دسترسی عبور نيروهای آمريكایی از گذرگاه دریایی را فراهم كنند ولی آنها نيروی دریایی لازم برای كمک قابل توجه را ندارند.

وی نتیجه گرفت که روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала