نخستین ورود فضانوردان چینی به فضای آزاد پس از 13 سال + ویدئو

© REUTERS / CCTVنخستین ورود فضانوردان چینی به فضای آزاد پس از 13 سال + ویدئو
نخستین ورود فضانوردان چینی به فضای آزاد پس از 13 سال + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
فضانوردان چینی پس از 13 سال برای اولین بار از سفینه خارج و وارد فضای آزاد شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فضانوردان چینی، لیو بومینگ و تانگ هونگبو از ماژول اصلی Tianhe ، ایستگاه مداری در حال ساخت تیانگونگ وارد فضا آزاد شدند. این مأموریت به طور مستقیم توسط تلویزیون مرکزی چین پخش شد.

برای چین این اتفاق برای اولین بار در 13 سال گذشته رخ داده است. آخرین باری که فضانوردان چینی در سال 2008 به فضا رفتند، خدمه فضاپیمای شنژو -7 بودند.

ساخت ایستگاه مداری چینی چند ماژوله Tiangong  رسماً در تاریخ 29 آوریل سال جاری آغاز شد، زمانی که ماژول اصلی Tianhe با موفقیت در راه اندازی شد. طول آن 6/16 متر و حداکثر قطر آن 2/4 متر بود. در حال حاضر بزرگترین فضاپیمای ساخته شده در چین است. این مرکز کنترل و مدیریت و فضای زندگی اصلی خدمه را در خود جای داده است (حدود 50 متر مکعب) و برخی آزمایش های علمی و فناوری نیز در اینجا انجام می شود.

علاوه بر ماژول اصلی، فضای زندگی نیز برای موارد آزمایشی در نظر گرفته شده است، بنابراین مساحت کل آن حدود 110 متر مکعب خواهد بود. ماژول اصلی مجهز به دو ایستگاه بارانداز برای محفظه های آزمایشی و همچنین سه ایستگاه برای فضاپیماهای سرنشین دار و باری است.

برنامه ریزی شده است که سال آینده ماژول آزمایشگاهی Wentian و ماژول تحقیقاتی Mengtian به ایستگاه متصل شوند. علاوه بر این در سال 2025، ماژول اخترفیزیکی خودمختار Xuntian قرار است راه اندازی شود که به طور دوره ای برای نگهداری در ایستگاه متصل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала