حدیث علوی روی سنگ قبر شرق شناس آلمانی +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Greg Bakerحدیث علوی روی سنگ قبر شرق شناس آلمانی
حدیث علوی روی سنگ قبر شرق شناس آلمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
حدیث نوشته شده بر قبر بانوی اندیشمند آلمانی توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

به گزاش اسپوتنیک، تصاویری از سنگ قبر بانوی اندیشمند، آنه‌ماری شیمل، شرق شناس آلمانی در فضای مجازی بازنشر می‌شود که نوشته‌ی روی آن توجه جمعی از کاربران را به خود جلب کرده است.

آنه‌ماری شیمل به حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) علاقه فراوان داشت، در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۰۳ درگذشت و روی سنگ قبر وی حدیثی از امیرالمومنین (ع) به این ترتیب نوشتند: «النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا؛ مردم خواب هستند؛ پس هنگامی که می‌میرند، هشیار می‌شوند.»
مسلمان و غیرمسلمانان همیشه از او سؤال می‌کردند که آیا مسلمان است یا خیر. در چنین مواردی آنه‌ماری شیمل ترجیح می‌داد که جواب طفره‌آمیز بگوید. مثلاً پاسخ می‌داد: «کسانی که مطمئن نیستند که آنها آیا مسلمان درستکار هستند یا خیر، واقعا می‌توانند مسلمانان درستکاری باشند.»
او به عنوان تنها فرزند خانواده‌ای متوسط و فرهنگی، در ماه آوریل ۱۹۲۲ در شهر ارفورت آلمان به دنیا آمد و در محیطی مملو از ادبیات و شعر پرورش یافت. وی زمانی که هفده سال سن داشت تحصیلات خود را در رشته‌های زبان و ادبیات عرب و علوم اسلامی دانشگاه برلین آغاز نمود. و تحت تاثیر بهترین معلم خود، هانس هاینرش شدر و بنا به توصیه‌ی او به مطالعه و تحقیق در دیوان مولانا جلال الدین بلخی روی آورد.
بسیاری از کاربران ضمن اینکه برای او آرزوی مغفرت کردند، عنوان می‌کنند جمله‌ی بسیار زیبایی بر روی سنگ قبر او نوشته شده است و حقیقتا او از مثنوی مولانا دریافت آسمانی داشت. کاربران معتقدند از بزرگان باید درس گرفت و از رفتار آنان الگوبرداری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала