اسرائیل باید به اقدامات پنهانی با ایران در دریا روی آورد

© REUTERS / ABDEL HADI RAMAHIاسرائیل باید به اقدامات پنهانی با ایران در دریا روی آورد
اسرائیل باید به اقدامات پنهانی با ایران در دریا روی آورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
با آشکارتر شدن "جنگ بین جنگ ها" که قبلاً به طور پنهانی بود، اسرائیل دیگر انکار قابل قبولی را که برای تأمین منافع دولت یهود لازم است، ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال الی ماروم فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل، در مقاله ای در روزنامه اسرائیل هیوم تاکید کرد: جنگ دریایی علیه کشتی‌ های تجاری برای اسرائیل زیان بخش بوده است.

اسرائیل به اهداف حماس حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اسرائیل به اهداف حماس حمله کرد

ماروم اذعان کرد: به گفته منابع خارجی، این کارزار حدود دو سال است که در تعدادی از صحنه ها ادامه دارد. طبق آنچه ما می دانیم، اسرائیل سعی داشته مانع از انتقال سوخت ایران به سوریه شود تا مانع از انتقال وجوه به حزب الله شود، كه ایران برای سوختی كه از طریق آن تأمین می شود، می پردازد. ایرانیان در واکنش آشکار به فعالیت های دریایی اسرائیل حمله به کشتی های متعلق به اسرائیل را آغاز کرده اند. به این ترتیب است که ما در میان یک کارزار دریایی قرار گرفته ایم که در آن شناورهای متعلق به هر دو طرف هدف قرار می گیرند.

این ژنرال ارتش اسرائیل با اشاره به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین در رابطه با حمله به یک کشتی متعلق به اسرائیل در شمال اقیانوس هند، تاکید کرد: این امر می‌ تواند نگرانی‌ ها را از شدت گرفتن چنین تقابلی افزایش دهد.

وی تاکید داشت: عملیاتی که ابتدا جنبه سری داشت به تدریج طی سال گذشته شکل علنی به خود گرفت.

بعد از آن هم شماری از کشتی‌ های اسرائیلی و در مالکیت اشخاص اسرائیلی مورد هدف قرار گرفتند تا ناگهان ترابری دریایی اسرائیل در کانون یک تقابل قرار بگیرد.

او بر این باور است گرچه ویژگی شاخص جنگ میان جنگ‌ها ناشناس باقی ماندن عوامل و طرف‌ های مجری آن است اما این اقدامات دریایی به حدی رسیدند که دیگر هیچ نفعی برای اسرائیل ندارند.

این ژنرال احتیاط ارتش اسرائیل تاکید می‌کند: هدف قرار گرفتن کشتی‌ های تجاری نه تنها هیچ نفعی برای اسرائیل نداشت بلکه باعث شده است تا ترابری تجاری اسرائیل دچار مشکل شده و کشتی‌ های در مالیکت اسرائیلی‌ ها در سرتاسر جهان با چالش بزرگی مواجه شوند.

این مسئول رده بالای ارتش اسرائیل به سیاستگذاران اسرائیل توصیه کرد: بهتر است کمی بیاندیشند و در برنامه‌ ریزی برای عملیات جنگ میان جنگ‌ ها بیشتر فکر کنند تا اجازه داده نشود اوضاع برای اسرائیل وخیم تر از این شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала