چین خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام

© AP Photo / Andy Wongچین خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام
چین خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
معاون نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تا بدون قید و شرط آمریکا به برجام بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، گِنگ شوانگ، معاون نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره روند اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ تأکید کرد که آمریکا با خروج از برجام باعث تشدید بی‌اعتمادی شده و اکنون باید که نگرانی‌های ایران را برطرف کند.

روسیه: در مذاکرات وین پیشرفت خوبی در قدمهای متوالی میان آمریکا و ایران در بازگشت به برجام وجود دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
روسیه: در مذاکرات وین پیشرفت خوبی در قدمهای متوالی میان آمریکا و ایران در بازگشت به برجام وجود دارد

این دیپلمات ارشد چینی در ابتدای اظهارات خود گفت: ایالات متحده برخلاف مصالح جامعه جهانی از برجام خارج شد و همچنان به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه می‌دهد که این مسئله ریشه اصلی مشکلات کنونی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران است.

وی افزود: ایالات متحده باید بدون هیچ پیش‌شرطی به برجام بازگردد و پس از آن ایران نیز باید به اجرای کامل برجام بازگردد. تاکنون پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات احیای برجام حاصل شده است، اما هنوز راه زیادی باقی مانده است.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما امیدواریم که همه طرف‌ها هرچه زودتر تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند و انعطاف‌پذیری بیشتر برای دستیابی به این هدف [احیای برجام]از خود نشان دهند.

وی یادآور شد: ایالات متحده بار‌ها اعلام کرده است که به چندجانبه‌گرایی بازگشته است، اما این کشور باید تلاش بیشتری برای حصول توافق انجام دهد. این یک آزمون واقعی برای آمریکاست که مشخص می‌کند آیا این کشور واقعاً به چندجانبه‌گرایی بازگشته است یا نه.

این مقام ارشد چینی تأکید کرد: خروج ایالات متحده از برجام باعث تشدید بی‌اعتمادی میان این کشور و ایران شده است. ایران از آمریکا می‌خواهد که تضمین بدهد که بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد. این درخواست کاملاً قابل درک است و باید به این نگرانی پاسخ داده شود.

وی در پایان گفت: جامعه جهانی بار‌ها از ایالات متحده خواسته است که تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در گزارش اخیر خود بر ضرورت لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران تأکید کرده است. ما امیدواریم که آمریکا به این خواسته‌ها توجه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала