گواتمالا: درخواست پس دادن پیش پرداخت برای خرید واکسن روسی را نکرده ایم

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر گواتمالا: درخواست پس دادن پیش پرداخت برای خرید واکسن روسی را نکرده ایم
گواتمالا: درخواست پس دادن پیش پرداخت برای خرید واکسن روسی را نکرده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
آملیا فلورس، وزیر بهداشت گواتمالا اظهار داشت مذاکرات با طرف روسی برای تنظیم شرایط قرارداد تحویل واکسن "اسپوتنیک وی" به معنای پس دادن مبلغ پیش پرداخت نیست که وی روز گذشته در مورد آن صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Prensa Libre، وزیر بهداشت گواتمالا گفت: "نامه ای در مورد تجدید نظر در مفاد قرارداد وجود دارد اما در حال حاضر بحث درباره پس دادن مبلغ پیش پرداخت صورت نمی گیرد ."

روسیه و ترکیه گفتگوها درباره تولید مشترک واکسن کرونا را ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
روسیه و ترکیه گفتگوها درباره تولید مشترک واکسن کرونا را ادامه می دهند

پیش از این فلورس به نمایندگان مجلس گواتمالا گفته بود كه به دلیل نقض مهلت اجرای توافق، دولت این کشور از مسكو می خواهد كه مبلغ پیش پرداخت را پس دهد و پس از دریافت واکسن  قیمت انرا پرداخت خواهد کرد.

روز چهارشنبه یک سخنگوی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت که دو هواپیمای حامل واکسن روسی در هفته جاری وهفته آینده وارد گواتمالا می شوند.

تا کنون تنها بخش کوچکی از کل دوزهای پرداخت شده به جمهوری گواتمالا تحویل داده شده است. پدرو برلوو ویلا، وزیر امور خارجه این کشور خاطرنشان کرد که طرفین در حال مذاکره برای بازنگری در قرارداد اسپوتنیک وی هستند تا این قرارداد تحویل "اسپوتنیک لایت،  یک واکسن روسی دیگر را نیز در بر بگیرد.

گواتمالا استفاده از واکسن روسیه علیه کرونا  را در اواخر ماه فوریه تایید کرد و رساندن اولین محموله های آن در ماه مه آغاز شد. همچنین گواتمالایی ها با واکسن های مدرنا وآسترازنکا  به صورت رایگان یا در چارچوب سازوکار بین المللی کواکس  COVAX  واکسینه می شوند.

هفته گذشته سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه ، پس از گفتگو با همتای گواتمالایی  گفت که احتمال تسریع در تحویل محموله های جدید اسپوتنیک وی در حال بحث است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала