زاخارووا: جنگنده روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطر نداشت، نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود

© Sputnik / Mahmoud Ahmed /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: جنگنده روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطر نداشت، نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود
زاخارووا: جنگنده روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطر نداشت، نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی در واکنش به حرکت نمايشي نيروهاي هلندي اعلام کرد که موضوع دفاع از مرزهای کشور بود؛ جنگنده های روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطری ایجاد نکردند، حرکت نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی در واکنش به حرکت نمايشي نيروهاي هلندي اعلام کرد که موضوع دفاع از مرزهای کشور بود.

هلند: جنگنده های روسی وضعیت خطرناکی برای ناو هلندی ایجاد کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
هلند: جنگنده های روسی وضعیت خطرناکی برای ناو هلندی ایجاد کردند

زاخارووا در ادامه گفت که جنگنده های روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطری ایجاد نکردند، حرکت نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود.
پیش از این، وزارت دفاع هلند روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های روسی با پرواز "بسیار کم ارتفاع" بر فراز ناوچه هلندی اورتسن، وضعیت ناامنی را در دریای سیاه ایجاد کردند.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه، امروز پنجشنبه، اظهار داشت که جنگنده های روسیه برای کشتی هلندی در دریای سیاه خطری ایجاد نکردند، موضوع دفاع از مرزهای کشور بود؛ حرکت نمایش کشتی هلندی تحریک خطرناکی بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه در نشستی در مورد ادعای وزارت دفاع هلند مبنی بر ایجاد مزاحمت جنگنده های روسی برای کشتی هلندی در هفته گذشته، گفت :" لازم به یاداوری است که برخلاف ادعای وزارت دفاع هلند، پرواز هواپیماهای روسی کاملا مطابق قوانین بین المللی در زمینه استفاده از حریم هوایی انجام شده است. هواپیماهای ما زمانی به آسمان برخاستند که کشتی هلندی اورتسن که بیست و چهارم ژوئن در ابهای دریای سیاه در جنوب شرقی سواحل کریمه حرکت می کرد و عبور می کرد، مسیر خود را تغییر داد و به سمت قلمرو روسیه روانه شد. جنگنده ی سیو-30 و بمب افکن سی-24 برای اینکه اجازه ندهد حریم آبی روسیه نقض شود، در فاصله امن از کشتی هلندی پرواز کرده اند."

به گفته ماریا زاخارووا، مانور و حرکت کشتتی هلندی در دریای سیاه خطرناک بوده است.

به گفته این وزارتخانه، این حادثه پنجشنبه گذشته و هنگامی که کشتی جنگی در جنوب شرقی کریمه بود رخ داد.

وزارت دفاع هلند در خصوص اين حرکت نمایشی نیروهای هلندی گفت: هواپیماها بارها و بارها بین ساعت 15:30 تا 20:30 به وقت محلی خدمه اورتسن را مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها با شبیه سازی حملات به طور خطرناک نزدیک و بسیار پایین پرواز می کردند. جنگنده ها مجهز به بمب و موشکهای به هوا به زمین که برای درگیر کردن اهداف از هوا طراحی شده است بودند. علاوه بر این، پس از این کار در کارکرد تجهیزات الکترونیکی ناوچه هلندی اورتسن خرابی رخ داد.

از نظر طرف هلندی، روسیه با اقدامات خود حق آزادی دریانوردی و همچنین توافق نامه های دو جانبه را نقض كرده است، از جمله توافق نامه جلوگیری از حوادث در دریا كه هدف آن از بین بردن موقعیت های ناامن در دریا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала