حمله موشکی به ارتش آمریکا در سوریه به دو ساختمان آسیب رساند

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: حمله راکتی به نیروهای آمریکایی در سوریه منجر به تلفات جانی و همچنین آسیب به دو ساختمان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه به دو ساختمان آسیب رسانده است.

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

پیش از این، کانال تلویزیونی دولتی سوریه گزارش داده بود که پایگاه آمریکایی واقع در نزدیکی میدان نفتی عمر در استان دیرالزور سوریه مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

ائتلاف آمریکایی واقعیت حمله موشکی را تأیید کرده است. در این بمباران تلفات جانی وجود داشته و نیروهای آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

کربی در جلسه توجیهی گفت: ما در حال ارزیابی خسارت هستیم. دو ساختمان آسیب دیده اند.

به نوبه خود، سرهنگ وین ماروتو نماینده نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، گفت که یکی از مهاجمان در اثر شلیک از هواپیمای بدون سرنشین در پاسخ به حمله به ما زخمی شده است.

درگیری های داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱ ادامه دارد، در سال ۲۰۱۷، مسکو شکست داعش و آغاز عقب نشینی واحدهای خود را از خاک سوریه اعلام کرد؛ در برخی از مناطق جمهوری عربی سوریه، عملیات جمع آوری شبه نظامیان همچنان ادامه دارد. اکنون خط مقدم حل و فصل سیاسی، بازسازی سوریه و همچنین بازگشت پناهندگان است.

از سال ۲۰۱۴، واشنگتن و متحدانش دون اجازه مقامات دولتی در حال انجام عملیات نظامی در سوریه علیه داعش هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، حتی قبل از انتخاب در سال ۲۰۱۶، قول داده بود که نیروهای خود را از سوریه خارج کند و این را در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد. با این حال، او بعداً تصمیم گرفت بخشی از ارتش را برای محافظت از میادین نفتی حفظ کند، درآمد حاصل از آن تا حدی به کشورهای متفقین "نیروهای دموکراتیک سوریه" می رسد.

مقامات سوریه این اقدامات را اشغالگری می دانند. دمشق بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نقض حاکمیت دولت و کلیه قوانین بین المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала