گزارش و تحلیل

کاربران ترک: کانال استانبول برای ناوجنگی های قطر و آمریکا در حال ساخت است

© REUTERS / Murad Sezerتنگه بسفر
تنگه بسفر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
در تاریخ 26 ژوئن، ساخت اولین پل در پروژه کانال استانبول با دور زدن تنگه بسفر آغاز شد. عقاید خوانندگان ترک در باره کانال تقسیم شده است.

اسپوتنیک به نقل از رسانه خبری "ان سون هابر" ترکیه می نویسد: در سال 2011، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، احداث کانال استانبول را اعلام کرد. کانال استانبول بین دریای سیاه و مرمره در بخش اروپایی استانبول ساخته می شود.

در تاریخ 26 ژوئن، ساخت اولین پل در چارچوب این پروژه بزرگ آغاز گردید. پرزیدنت اردوغان پایه گذاری پل Sazlidere را اعلام کرد. این پل که دهانه اصلی آن 440 متر طول دارد، دهانه های جانبی آن 210 متر در سمت راست و چپ است، به طول 860 متر می رسد و طول کل با پل های دسترسی 1618 متر خواهد بود. این پل ترافیکی با خطوط 2 بر 4 تامین می کند. عرض سکو پل 46 متر خواهد بود.

این پل با کانال استانبول در بخش هشتم بزرگراه شمالی مرمره تلاقی خواهد کرد. ارتفاع برج های آن به 196 متر می رسد. آنها توسط دو ستون بتن مسلح تشکیل می شوند.

هدف ها

کانال استانبول 45 کیلومتر طول، حداقل عرض 275 متر و عمق 20.75 متر خواهد داشت. هدف از ساخت آن "حفاظت از بافت تاریخی و فرهنگی تنگه بسفر و افزایش امنیت آن"، "کاهش بار بر تنگه بسفر و ایجاد اطمینان امن بودن ناوبری"،"ساخت یک آبراه جدید برای ترافیک دریایی بین المللی" و یک منطقه مسکونی مدرن مقاوم در برابر زلزله در منطقه زلزله خیز استانبول است.

روش جدید دانشمندان برای هشدار سریع‌ تر زلزله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
روش جدید دانشمندان برای هشدار سریع‌ تر زلزله

کار با مشارکت 204 دانشمند و متخصص انجام شد

در سال 2017-2019، در چارچوب پروژه کانال استانبول، مطالعات دقیق میدانی و آزمایشگاهی انجام شد و ارزیابی اثرات زیست محیطی کانال انجام شد. این کار با مشارکت 204 دانشمند و متخصص انجام شد. در جلسه کمیسیون کنترل فنی، نظرات و انتقادات 56 موسسه و سازمانی که در جلسه شرکت داشتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی در 1595 صفحه تهیه  شد. طراحی کانال با در نظر گرفتن داده های دریافت شده انجام شده است.

ارزش

به عنوان یک جز اضافی، برنامه ریزی شده است که یک تفریحگاه دریایی، بنادر کانتینر، یک منطقه تفریحی و یک مرکز تدارکات ساخته شود. برای عملکرد طبیعی کانال، برنامه ریزی شده است که موج شکن هایی در منطقه ورودی دریاهای سیاه و مرمره ایجاد شود، مناطق اسکله اضطراری و پهلوگیری، فانوس دریایی، ایستگاه های خدمات و ساختمانهای عملیاتی، سیستم تردد شناورها و کمک های ناوبری در نظر گرفته شده است. هزینه کل ساخت 75 میلیارد لیره ترکیه تخمین زده شده است. (در حال حاضر یک لیره ترکیه معادل 11 سنت آمریکا است).

برنامه ریزی شده است که کانال استانبول در چارچوب همکاری بین دولت و تجارت خصوصی و همانطور که رئیس جمهور اردوغان گفت، کاملاً با هزینه منابع ملی ساخته شود.

6 پل احداث می شود

فرض بر این است که پس از مناقصه، کارهای مقدماتی برای ساخت 1.5 سال طول می کشد، ساخت کانال - 5.5 سال و دوره اجرای پروژه هفت سال است.

شش پل بر فراز کانال استانبول ساخته می شود و شهرهایی با 250 هزار ساختمان مسکونی در دو طرف کانال ساخته می شود.

کامنت خوانندگان:

بازدید کننده: خدا رحمت کند، بسم الله!

بازدید کننده: بگذارکه به نفع کشور ما باشد.

نیویورک تایمز: تاسیسات کرج، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
نیویورک تایمز: تاسیسات کرج، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند

پایان ناگزیر: جالب است بدانم هزینه کرایه چقدر است؟ به زودی آنها خواستار پول برای هوا می شوند.

بازدید کننده: ولخرجی پول و غنی سازی غیر صادقانه

شهروند: چگونه می توانید چنین پروژه ای را بدون برگزاری همه پرسی راه اندازی کنید؟ سیستم سلطنتی شما در سال 2023 پایان می یابد، نگران نباشید.

اسما: پروژه عالی، ترکیه عالی. مغرور، رجب طیب اردوغان. رهبر جهانی.

مشترک 19414 :  بزرگترین پروژه امپراتوری عثمانی به رهبری رجب طیب اردوغان. به برکت خدا.

دعا کننده: این خیانت بزرگ است، پروژه ای که منحصراً برای کشتی های جنگی قطر و ایالات متحده در حال انجام است. ایالات متحده می تواند بدون عبور از مانعی در چارچوب کنوانسیون مونترو از اینجا عبور کند.

Maniac19: بگذار، پروژه قرن سود ملت و میهن ما را به همراه داشته باشد.

از نوادگان عثمانی: باز هم همانطور که ایالات متحده می خواهد اتفاق افتاد.

بازدید کننده: سرمایه گذاری ها و پروژه های جدید بیشتر علی رغم کسانی که می گویند: "ما اجازه نمی دهیم این کار انجام شود."

ستاره و هلال: این به نفع قطری ها و اعراب است. ما در حال ایجاد "قطرکِند" در کشورمان هستیم و آنرا کانال "استانبول" می نامیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала