عربستان شمشیر را برای ایران از رو بست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان شمشیر را برای ایران از رو بست
عربستان شمشیر را برای ایران از رو بست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
ولیعهد عربستان در نامه‌ ای به نخست وزیر اسرائیل، خواستار مقابله شدید‌تر با ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ویکی لیکس سعودی، نابع عالی رتبه سعودی از ارسال نامه ولیعهد عربستان به نخست وزیر جدید اسرائیل و ابراز امیدواری او برای مقابله بیشتر با ایران خبر دادند.

حمله موشکی نیروهای یمنی به جنوب عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
حمله موشکی نیروهای یمنی به جنوب عربستان سعودی

این منبع اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، به مناسبت تشکیل کابینه جدید اسرائیل، پیام تبریکی به روون ریولین رئیس جمهور اسرائیل و نفتالی بنت نخست وزیر جدید این کشور ارسال کرد.

بن سلمان در پیام خود بر تعهد کامل ریاض به توافقنامه‌ هایی که در دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو امضا شده بود تاکید کرد.

او در این نامه ضمن تکرار سیاست‌ های خصمانه ریاض علیه تهران و مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران ابراز امیدواری کرد که کابینه جدید اسرائیل با سخت کوشی پیگیر پرونده‌ های ایران باشد.

این پیام پس از مدت‌ ها سکوت بن سلمان پس از تشکیل کابینه جدید و برکناری بنیامین نتانیاهو، متحد سابق عربستان ارسال شده است.

منابع سعودی، پیام جدید بن سلمان را به اعلامیه ارتش آمریکا مبنی بر خروج تجهیزات نظامی از کشور‌های غرب آسیا از جمله عربستان، در ماه جاری نسبت دادند.

به گفته این منابع، از آنجا که دو کشور برای عادی سازی روابط توافق کرده‌اند، دولت سعودی به هواپیمای یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل، اجازه می‌ دهد تا از حریم هوایی عربستان عبور کند و در اولین سفر رسمی خود به امارات برود.

امارات و بحرین در ماه سپتامبر گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کردند. سال گذشته نیز اسرائیل موافقت کرد که روابط خود را با دو کشور عربی دیگر- مراکش و سودان - عادی کند.

قبلا جیسون گرینبلات فرستاده رئیس جمهور سابق آمریکا در خاورمیانه، گفته بود که عربستان  در جهت عادی سازی همه جانبه با اسرائیل در حال حرکت است.

گرینبلات در ادامه اضافه کرده بود: درست است که عربستان برای رسیدن به توافق جامع با اسرائیل به زمان بیشتری نیاز دارد، اما در مسیر دستیابی به آن قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала