شکسته شدن رکورد حضور زنان ایرانی در مسابقات المپیک +ویدئو، عکس

© AP Photo / Eugene Hoshikoشکسته شدن رکورد حضور زنان ایرانی در مسابقات المپیک
شکسته شدن رکورد حضور زنان ایرانی در مسابقات المپیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
دختران ورزشکار ایرانی برای اولین بار در تاریخ ایران رکورد حضور در مسابقات المپیک را شکستند.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر حضور بی‌سابقه زنان ایرانی در مسابقات المپیک، با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. توکیو مرداد ماه امسال میزبان حضور ۱۰ نفر از بانوان ایرانی در میادین ورزشی خواهد بود.

حضور فرزانه فصیحی در رشته دو و میدانی از شگفتی‌های کاروان ورزشی تیم ایران می‌باشد. وی باعث شد پس از ۵۷ سال یک دختر ایرانی در ماده ۱۰۰ متر المپیک بدود. این بانوی دونده سرعت، با استفاده از بند یونیورسالیتی موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده است.

از بانوان دیگر ایرانی که در کاروان ورزشی ایران حضور دارند می‌توان خدمتی، صادقیان، رستمیان، کرم‌زاده را نام برد که جواز حضور در رشته تیراندازی را دریافت کرده‌اند. همچنین دخترانی که در رشته کاراته موفق به کسب جواز ورود به المپیک شده‌اند؛ بهمن‌یار و عباس‌علی در کاراته هستند و در رشته قایقرانی ملایی و در تکواندو کیانی و در رشته بدمینتون ثریا آقایی، سایر زنان حاضر در میادین المپیک هستند.

این اولین باری است که بانوان ایرانی در رشته‌های دو و میدانی صد متر، بدمینتون و کاراته در میادین المپیک حضور دارند. افتخار آفرینی دختران ایرانی در صفحات اجتماعی با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی همراه شده است.
تعدادی از کاربران شادی، شور و هیجان خود را با تبریگ گفتن و تحسین کردن بانوان ورزشکار ابراز کردند. عده‌ای از کاربران نیز موفقیت آنان را التیام بخش دردهای روزهای سخت جامعه ایران می‌دانند. برخی دیگر از کاربران که خود وررشکار بودند از ندادن جوایزشان پس از کسب مقام‌های بین‌المللی گلایه و ابراز نارضایتی کردند. تعدادی از کاربران نیز برای موفقیت این ورزشکاران در میادین مسابقات المپیک دعا کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала