در بیروت خبرنگار اسپوتنیک مورد ضرب و شتم قرار گرفت +فیلم

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر بیروت
 بیروت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
عابد البای در تظاهرات هواداران جنبش «فتح» فلسطین و مخالفان آنها کتک خورد.

به گزارش اسپوتنیک، عابد البای، خبرنگار اسپوتنیک در بیروت در تظاهرات هواداران جنبش «فتح» فلسطین و مخالفان آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خبرنگار در حال فیلمبرداری تظاهرات در نزدیکی سفارت فلسطین بود. تظاهرکنندگان به دلیل کشته شدن نزار بنات دست به تظاهرات زدند. نزار بنات توسط نیروهای امنیتی فلسطین در بیروت بازداشت شده بود.

خبرنگار اسپوتنیک در حال فیلمبرداری بود که گروهی از افراد شروع به زدن او کردند و یکی فریاد زد « تو برای کی فیلمبرداری می کنی؟»

خبرنگار اسپوتنیک در توضیح گفت:« مهاجمان سعی کردند دوربین را از من بگیرند، اما من با بدنم آن را محفوظ نگه داشتم. ضربه ها بر سر و بدنم جاری شدند. چشم و دستم آسیب دیده اما حالم رویهمرفته خوب است».

خبرنگار اسپوتنیک اطلاع داد که قبل از فیلمبرداری با نماینده جنبش «فتح» صحبت کرده بود و از او اجازه فیلمبرداری را گرفته بود و نماینده جنبش هم هیچگونه مخالفتی ابراز نکرده بود.

گفتنی است که نزار بنات پنجشنبه گذشته بعد از سلسله افشاگری‌هایی علیه تشکیلات خودگردان در قضیه تهیه و تزریق واکسن‌های منقضی‌شده کرونا و نقش این تشکیلات در هم‌دستی با رژیم آل‌سعود در قتل مخالفان عربستانی، به‌دست نیروهای امنیتی این تشکیلات بازداشت می‌شود و بعد از آن جنازه او تحویل خانواده‌اش می‌شود.

گزارش‌های پزشکی اولیه حکایت از آن داشت که این مخالف تشکیلات خودگردان به مرگ طبیعی نمرده است، با این حال این تشکیلات مدعی شد بعد از بازداشت نزار بنات وضعیت او وخیم و در نتیجه به بیمارستان دولتی الخلیل منتقل می‌شود که در آنجا «فوت می‌کند».

قتل این مخالف تشکیلات خودگردان باعث خشم و نارضایتی در داخل و خارج از این تشکیلات شده است، با این حال، نیروهای امنیتی از جمعه تا امروز هرگونه تظاهرات اعتراضی به این قضیه را سرکوب و تهدید کرده‌اند که مخالفان با مشت آهنین رو‌به‌رو خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала