انتقاد قالیباف از نابسامانی تزریق دوز دوم واکسن کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد قالیباف از نابسامانی تزریق دوز دوم واکسن کرونا
انتقاد قالیباف از نابسامانی تزریق دوز دوم واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
رئیس مجلس ایران، امروز به صورت سرزده در مقابل یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا به سالمندان در شهر تهران حضور یافت و از نزدیک در جریان گلایه‌ ها و مشکلات مردم برای دریافت نوبت دوم واکسن قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران، که در جلسه علنی یکشنبه درباره ساماندهی تزریق دوز دوم واکسن کرونا به سالمندان و صفوف طولانی این قشر آسیب‌ پذیر به دولت تذکر داده و گفته بود: براساس گزارش های مردمی در برخی مراکز برای تزریق نوبت دوم واکسن صفوف طولانی تشکیل شده که مسئولین اجرایی باید هرچه سریع‌ تر نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنند» ساعت ۵ صبح امروز و پیش از طلوع آفتاب در منطقه ۳ تهران و مقابل حسینیه ارشاد که یکی از مراکز تزریق واکسن به سالمندان است حضور یافت.

سعید نمکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
وزیر بهداشت برای شلوغی در مراکز واکسیناسیون کرونا عذرخواهی کرد

رئیس قوه مقننه ایران در این بازدید سرزده با تعدادی از سالمندان که اظهار می کردند از ساعت ۲ و ۳ بامداد در صف حضور پیدا کرده اند تا شاید با شروع کار مرکز بتوانند واکسن دریافت کنند گفت و گو کرد.

در این گفتگوها سالمندان حاضر با گلایه شدید از نحوه مدیریت فرایند تزریق واکسن و نیز اطلاع رسانی آن تأکید می‌ کردند که برخلاف تبلیغاتی که درباره ساماندهی واکسن منتشر می شود اما برای هیچ‌ کدام از آن‌ ها پیامکی برای دریافت واکسن ارسال نشده و روزها باید ساعت‌ ها در صف بایستند و بدون دریافت واکسن به منزل برگردند.

این افراد که عمدتا سنین حدود ۸۰ سال و بالاتر داشتند، همچنین تاکید داشتند که با وجود آنکه آن‌ها از ساعات اولیه بامداد در این مراکز حضور یافته و روی برگه‌ ای ثبت نام می‌ کنند اما مراکز تزریق واکسن به این نوبت‌ ها توجه نمی‌کنند.

در این گفتگوها، پیرمردی که به همراه همسر کهنسال خود مقابل این مرکز حضور پیدا کرده بود، با بیان این‌که همسرش سرطان دارد و ضرورت دارد نوبت دوم واکسن را دریافت کند، گفت: گاهی گفته می‌ شود واکسن ایرانی تزریق خواهد شد اما نه از واکسن ایرانی خبری هست و نه خارجی و روزانه فقط به حدود ۳۰۰ نفر در مراکز واکسن تزریق می‌ شود و سایر افراد که ساعت‌ ها در صف می‌ ایستند باید بدون دریافت واکسن به منزل بروند.

رئیس مجلس در پایان این بازدید سرزده بامدادی در گفت و گویی با بیان این که گزارش های مردمی در روزهای اخیر حکایت از صفوف طولانی در برخی از  مراکز تزریق دوز دوم واکسن داشت گفت: به نظر می رسد هم مراکز تزریق محدود است و  هم پیامک نیز به افراد ارسال نمی شود و لذا  نظم و انضباط تزریق دوز اول دیده نمی شود.

قالیباف با تأکید بر این که در این  زمینه در اجرا شاهد اشکالات جدی هستیم  گفت: مسئولان این حوزه حتی اگر محدودیتی در میزان واکسن دارند باید همان مقدار را به نحوی مدیریت کنند تا شاهد این نابسامانی‌ ها نباشیم.

وی افزود: گله‌ مندی دیگر سالمندان این است که با وجود آن‌که مردم از ساعات اولیه خودشان حضور یافته و ثبت نام می‌ کنند اما وقتی مراکز آغاز به کار می‌ کنند به این فهرست‌ های مردمی توجهی نمی شود.

رئیس مجلس در پایان در پاسخ به درخواست های مردمی که خواستار پیگیری این مشکلات توسط وی بودند گفت: این مسائل و مشکلات را من حتما از مسئولان پیگیری می‌ کنم و باید تاثیر آن در این صفوف دیده شود‌.

وی تأکید کرد: دولت و مسئولان وزارت بهداشت موظف هستند هرچه زودتر این مشکلات را برطرف کرده و فرایند تزریق واکسن به اقشار مختلف به خصوص سالمندان را به نحوی ساماندهی کنند که نیاز به حضور و ازدحام آن‌ها در نخستین ساعات بامداد مقابل مراکز دریافت واکسن نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала