سرعت زمین چقدر است؟

CC0 / Pixabay/ColiN00B / زمین
 زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
زمین تقریبا هر 24 ساعت یک بار حول محور خود می‌چرخد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت « نجوم»، زمین دائما در حال حرکت است. همانطور که در حال گردش به دور خورشید است، روی محور خود نیز می‌چرخد. زمین همچنین حرکتی به دور کهکشان راه‌شیری همراه با منظومه شمسی دارد.

زمین تقریبا هر 24 ساعت یک بار (یا به طور دقیق هر 23 ساعت 56 دقیقه 4 ثانیه) حول محور خود می‌چرخد. ابعاد زمین 40،070 کیلومتر است، بنابراین هنگامی که فاصله را بر زمان تقسیم می‌کنید، متوجه می‌شوید که این سیاره با سرعت 1670 کیلومتر در ساعت به دور خود می‌چرخد.

 کهکشان راه شیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
وجود ماده تاریک مرموز در کهکشان راه شیری تأیید شد

سرعت زمین هنگام چرخش به دور خورشید 110،000 کیلومتر در ساعت است. دانشمندان می‌دانند با طی مسافتی که زمین به دور خورشید می‌پیماید و تقسیم آن بر مدت زمانی که زمین برای پیمودن روی مدار خود نیاز دارد، می‌توانند این محاسبات را انجام دهند. در حقیقت گردش زمین حول محور خورشید 365 روز طول می‌کشد.

یک ستاره‌شناس درباره نحوه این محاسبات توضیح داد: «برای محاسبه فاصله زمین از خورشید، دانشمندان نیاز به اندازه‌گیری محیط یک دایره دارند. ما می‌دانیم که زمین به طور متوسط ​​حدود 149.6 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد و می‌دانیم که زمین در مسیری دایره‌ای حرکت می‌کند؛ البته به طور دقیق‌تر باید بگوییم که این مسیر کمی بیضوی است، اما انجام محاسبات با فرمول دایره آسان‌تر است. فاصله بین خورشید و زمین، شعاع دایره محسوب می‌شود».

دانشمندان با مطالعه حرکات سایر ستارگان نسبت به خورشید متوجه شدند که منظومه شمسی با سرعت 720 هزار کیلومتر در ساعت به دور مرکز کهکشان راه‌شیری می‌چرخد. همچنین تمام کهکشان راه‌شیری توسط سایر ساختارهای عظیم مانند کهکشان‌های دیگر و خوشه‌های کهکشانی در جهات مختلف کشیده می‌شود.

انسان‌ها نمی‌توانند سرعت زمین را احساس کنند. همچنین متوجه حرکت زمین به دور خورشید نمی‌شوند، چرا که سیاره زمین با سرعتی ثابت به دور خورشید در حال گردش است. مسافران سرعت را احساس نمی‌کنند زیرا این مسافران در واقع با همان سرعت و جهت یا سرعت هواپیما در حال حرکت هستند. تنها در صورتی مسافران ممکن است متوجه حرکت خود و هواپیما شوند که از پنجره هواپیما شاهد عبور مناظر باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала