گزارش و تحلیل

تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه قبل از خروج ظاهری

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
آنهایی که تصور می کنند سیاست جمهوریخواهان و دمکراتها در سطح بین المللی هیچ ربطی به یکدیگر ندارند سخت در اشتباه می باشند.

آنهایی که تصور می کنند سیاست جمهوریخواهان و دمکراتها در سطح بین المللی هیچ ربطی به یکدیگر ندارند سخت در اشتباه می باشند.

زمانی که آمریکا نیاز داشت که وجهه خود را در سطح جهانی سیقل دهد قرارداد ها و توافق های کذایی امضا کرد و زمانی که نیاز شد که آمریکا زیر همه این توافق ها بزند فردی مانند ترامپ آمد تا قرارداد ها را بهم بزند و آمریکا زیر بار تعهدات خود نرود.

از توافق هسته ای با ایران بگیرید تا توافق آب و هوای پاریس تا توافق کاهش موشک های هسته ای روسیه و آمریکا در اروپا تا قرارداد تجارت آزاد در آمریکای شمالی موسوم به توافق نفتا تا ... .

هر کدام از این توافق ها را اگر بررسی کنید می بینید که همه طرفهای بین المللی به تعهدات خود عمل کرده اند و وقتی نوبت به آمریکا رسید آمریکایی ها زیر میز توافق زدند و به تعهدات خود عمل نکردند.

نگرانی آمریکا: اگر روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
نگرانی آمریکا: اگر روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند

هر بار هم آمریکا وادار شده از منطقه خاورمیانه خارج شود مشاهده می کنیم که شر ای به پا می کند که بعد از آن کشورهای منطقه به التماس بیافتند که آمریکایی ها برگردند.

مثل ماجرای عراق که حاضر نشد حق کاپیتولاسیون را به آنها بدهد و آمریکا قبل از خروج گروه های تروریستی داعش را آموز و فراهم کرد تا تهدید امنیتی برای دولت مرکزی ایجاد کنند ودر نهایت دولت مرکزی عراق از آمریکایی ها تقاضا کند تا به عراق برگردند.

امروزه مشاهده می کنیم آمریکایی ها همان کار را در افغانستان انجام می دهند.

یعنی در حالی که اعلام می کنند تا 11 سپتامبر تصمیم دارند همه نیروهای خود را از افغانستان خارجی کنند زمینه را برای سیطره گروه هایی از طالبان فراهم می کنند تا در نهایت دولت افغانستان مجبور شود التماس آنها کند تا در افغانستان باقی بمانند.

در صورتی که طالبان بر افغانستان سیطره پیدا کنند ودرگیری میان دولت مرکزی و طالبان شدت بگیرد کل دیگر کشورهای منطقه با تهدید های امنیتی مواجه خواهند بود.

منظور از کشورهای منطقه هم اینجا بیشتر ایران – روسیه – چین و پاکستان است.

طبیعتا هم آمریکایی ها بسیار متقاضی آن هستند تا چنین شرایطی پیش آید و سه دشمن اصلی اش در سطح جهانی یعنی ایران – روسیه و چین با خطرهای امنیتی مواجه باشند.

علت خروج خروج سامانه‌های دفاعی آمریکا از خاورمیانه از دید کارشناس عرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
علت خروج سامانه‌های دفاعی آمریکا از خاورمیانه از دید کارشناس عرب

همچنین مشاهده می کنیم که امروز مواضع نیروهای الحشد الشعبی را در عراق و سوریه بمباران کردند.

دقیقا دو سه روز پس از اینکه نخست وزیر عراق در مراسم الحشد الشعبی شرکت کرد و دقیقا همزمان با حضور شاه اردن و رئیس جمهوری مصر در عراق.

هدف بیشتر این است که به رهبران عراق و اردن بگوید عراق جای امنی نیست و ثبات ندارد تا بخواهید روی همکاری با آن حساب کنید.

آمریکایی ها به خوبی متوجه هستند که الحشد الشعبی قطعا پاسخ این عملیات را خواهد داد و در نهایت ممکن است دوباره اوضاع امنیتی عراق به هم بخورد و دولت عراق مجبور شود التماس آمریکایی ها کند تا در عراق باقی  بمانند.

همچنین باید توجه داشت که این عملیات آمریکایی ها دقیقا زمانی رخ داده که وزیر جنگ اسرائیل و رئیس جمهوری این کشور از آمریکا دیدن کردند و با بایدن و تیم او ملاقات داشتند.

قطعا اسرائیلی ها از آمریکایی ها خواسته اند که چنین عملیاتی را انجام دهند چون پیش بینی می کنند که الحشد الشعبی جرئت پاسخ دادن را ندارد و اگر هم پاسخ دهد بر علیه ارتش آمریکا واکنش نشان خواهد داد و سربازان آمریکایی کشته خواهند شد.

کاملا هم مشخص است آقای بایدنی که افتخار صهیونیست بودن می کند هیچ اهمیتی به جان سربازهای آمریکایی که در واکنش به چنین اعملیاتی احتمالا کشته خواهند شد نمی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала